قدس انلاین : رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: در حال حاضر متاسفانه بازار موبایل کاملا تعطیل است، زیرا در گذشته 90 درصد اجناس به صورت قاچاق وارد می‌شد.

بازار موبایل همچنان تعطیل است

افشین اکبری حداد ، با اشاره به اینکه امکان قاچاق بعد انجام طرح رجیستری گوشی‌های موبایل به صفر رسیده است، اظهار کرد: در نتیجه اجرای این طرح امکان رهگیری گوشی‌هایی که عوارض گمرکی آن پرداخت نشده وجود دارد و در صورتی که یک گوشی چنین شرایطی را داشته باشد یک ماه پس از عبور از گمرک خود به خود قطع خواهد شد.

 
وی ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه بازار موبایل کاملا تعطیل است، زیرا در گذشته 90 درصد اجناس به صورت قاچاق وارد و با هر قیمتی تامین می‌شد. اما از اردیبهشت ماه که طرح ریجستری آغاز شده است دولت باید تامین بازار را انجام می‌داد که این امر متاسفانه انجام نگرفت و اکنون ثبت سفارش‌ها را به صورت بانکی لحاظ کرده و اکنون به هیچ عنوان ارز ندارد که آن را عرضه کند.
 
رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد بیان کرد: یعنی عنوان می‌کند که گروه اول، دوم، سوم و بازار ثانویه و درهیچ کدام از آن‌ها عملیاتی نشده است و یکسری شرکت‌های محدودی موفق به اخذ ارز دولتی شدند. در حال حاضر نیز امکان کالای قاچاق وجود ندارد و از سوی دیگر ثبت سفارش‌ها نیز بسته شده و به صورت بانکی است که بانک هم نیز هیچگونه ارزی ندارد که پرداخت کند.
 
اکبری حداد تاکید کرد: همچنین سازمان حمایت نیز بنا دارد که برای آن دسته از کالاها که کد رهگیری دارند قیمت مصرف کننده اعلام کند که این امر نیز محقق نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.