قدس انلاین : پلیس فتا استان خراسان رضوی به منظور پیشگیری از کلاهبرداری‌های پیامکی به شهروندان هشدار داد: در سال‌های اخیر و در مناسبت های گوناگون، مجرمان سایبری پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و یا مسابقات مختلف به تلفن همراه شهروندان ارسال و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می نمایند.

 شگردهای کلاهبرداری‌های پیامکی درخراسان رضوی

سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت گزارشات مردمی متعدد و همچنین ارائه مرجوعه قضایی توسط چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر کلاهبرداری از این افراد تحت عنوان برنده شدن شدن در قرعه کشی یا مسابقات مختلف رسیدگی به این موضوعات در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: مجرمان سایبری در این روش کلاهبردارانه با سواستفاده از عناوین شرکت ها و سازمان های مختلف نظیر برنامه های تلوزیونی و رادیویی نظیر رادیو جوان و رادیو فرهنگ، سازمان صداوسیما، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای مختلف نظیر همراه اول و ... اقدام به تطمیع و فریب قربانیان می‌نمایند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: افراد کلاهبردار با انواع شگردهای تبلیغاتی نظیر برنده شدن در قرعه کشی و در شرکت مسابقات مختلف، کاربران را فریب داده و به بهانه واریز مبلغ جوایز، زیرکانه قربانیان به سمت دستگاه عابربانک هدایت کرده و سپس با دراختیار گرفتن اطلاعات حساب بانکی آنها، موجودی حساب آنها را خالی می‌نماید.
رییس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه دستگیری مجرمین شناسایی شده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار دارد، گفت: در طول ماه های گذشته تعدادی از این کلاهبرداران شناسایی و دستگیر شده و ولی همچنان شاهدیم که این شرگرد کلاهبردارانه در شهر هایی مختلف کشور قربانی می‌گیرد.
سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع مجدد و فراگیر شدن این نوع از کلاهبرداری در جامعه از شهروندان گرامی می‌خواهیم به هیچ عنوان به اینگونه پیام ها و تبلیغات مشابه توجه نکرده و آگاه باشند هیچ موسسه، بانک و سازمانی جوایز قرعه کشی و مسابقات خود را از طریق مراجعه شهروندان به دستگاه عابربانک پرداخت نکرده و هرگونه مراجعه به دستگاه عابر بانک تحت اینگونه عناوین کلاهبرداری مجرمان را به دنبال خواهد داشت.
شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.