قدس انلاین : رئیس کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی کامیونداران خراسان رضوی گفت: هم اکنون رانندگان و کامیونداران در این استان به روال عادی مشغول کار هستند که شاهد آن آمار روزانه صدور بارنامه است.

کامیونداران خراسان رضوی روال عادی فعالیت خود را دارند

رضا تیموری روز چهارشنبه  افزود: رانندگان و کامیونداران خراسان رضوی هیچگونه تجمع و اعتراضی ندارند زیرا پس از اعلام مطالبات صنفی و سراسری کامیونداران طی ماههای گذشته این خواسته ها در سطح سه قوه در کشور در حال پیگیری است.

وی به فعالیت دو 'سالن اعلام بار' در مشهد و نیشابور اشاره و بیان کرد: توزیع عادلانه بار در مراکز توزیع بار کشور خواسته اصلی کامیونداران است و اگر این موضوع از ابتدا رفع می شد 90 درصد مشکلات صنف کامیوندار هم اکنون وجود نداشت.
رئیس کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی کامیونداران خراسان رضوی ادامه داد: باید فرایند عرضه بار برای کامیونداران از یک کانال و از مسیر سالن اعلام بار انجام شود. در مشهد تا 10 روز پیش این روند بسیار ضعیف انجام می شد اما طی روزهای اخیر وضعیت اعلام بار نسبت به قبل بهتر شده است.
وی گفت: وقتی در موضوع اعلام بار هرج و مرج حاکم باشد کرایه واقعی به راننده پرداخت نمی شود لذا برخی به دنبال عدم فراهم شدن زیرساختها در زمینه اعلام همه بارها در 'سالن اعلام بار' هستند. رانندگان با دریافت بار از 'سالن اعلام بار' و بدون واسطه دلال دست کم 30 درصد بیشتر کرایه بار می گیرند زیرا در روشهای دیگر عرضه بار این مبلغ را باید به دلالان و واسطه ها بپردازند.
مسئول انجمن صنفی کامیونداران شهرستان نیشابور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طی روزهای اخیر هیچ اعتراض و اعتصاب صنفی از سوی کامیونداران نیشابوری صورت نگرفته است. وقتی مطالبات صنفی و بر حق رانندگان ازسوی مسئولان پذیرفته شده و در حال پیگیری است دلیلی برای اعتصاب وجود ندارد.
مهدی سیدحسینی افزود: روزانه 400 تا 500 برگ بارنامه در نیشابور صادر می شود که بین 100 تا 150 مورد آن مربوط به مجتمع فولاد نیشابور است. صدور بارنامه برای حمل فولاد از ابتدا در پایانه بار نیشابور انجام می شد و این روند تاکنون ادامه دارد اما فقط بارهای کارخانه فولاد در 'سالن اعلام بار' عرضه می شود و حدود 350 بارنامه خارج ازاین کانال صادر می شود.

* صدور روزانه 6500 بارنامه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: بطور میانگین روزانه شش هزار و 500 تا هفت هزار فقره بارنامه حمل و نقل کالا در این استان صادر می شود.
ابراهیم نصری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز شش هزار و 500 برگ، روز نخست مرداد پنج هزار و 850برگ و 31 تیر ماه شش هزار و 400 برگ بارنامه در سراسر خراسان رضوی صادر شده که در فصل جاری رقم خوبی برای استان محسوب می شود.
وی همه شایعات بی اساس پیرامون کاستی فعالیت رانندگان ناوگان حمل و نقل را در خراسان رضوی تکذیب و بیان کرد: عوامل ضدانقلاب و وابسته به خارج تصویر چند کامیون متوقف شده در یک قهوه خانه بین راهی و یا کامیونهای در انتظار بار در مراکز تحویل بار را به عنوان کذب اعتصاب رانندگان و تعطیلی حمل و نقل نشان می دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: کامیونداران جزو پایبندترین اقشار جامعه به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هستند که در دوران جنگ تحمیلی و بازسازی و پس از آن رشادتهای زیادی در این راه از خود نشان داده اند و از طرفی در مقاطع مختلف از جمله هدفمندی یارانه ها بیشترین فشار اقتصادی را تحمل کرده اند.
وی گفت: خواسته های صنفی رانندگان که طی ماه گذشته با مسئولان کشوری مطرح شده در حال پیگیری و انجام است و تاکنون 80 درصد مطالبات به حق این صنف زحمتکش محقق شده است. در حقیقت می توان گفت اقداماتی که باید برای آنان طی یک دهه صورت می گرفت طی 45 روز گذشته انجام شده است.
نصری افزود: گرچه هم اکنون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فراتر از وظایفش، به بخش تامین لوازم یدکی از جمله لاستیک ورود کرده اما رفع همه مشکلات رانندگان نیازمند توجه و همکاری تمام متولیان امر از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، دارایی، تامین اجتماعی و دیگر نهادهای دولتی مرتبط است.
وی به مشکل تامین لوازم یدکی رانندگان نیز اشاره و بیان کرد: این موضوع تحت تاثیر شرائط عمومی اقتصاد و افزایش غیرواقعی قیمت کالاها قرار گرفته است. نباید قیمت لوازم یدکی بر اساس قیمتهای غیرواقعی بازار سنجیده شود.
490 شرکت حمل و نقل کالای داخلی و بین المللی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند. از این تعداد 276 شرکت در حوزه حمل و نقل داخلی خدمت می کنند. پارسال افزون بر 30 میلیون تن بار توسط 40 هزار راننده با 37 هزار وسیله نقلیه در حوزه حمل و نقل بار جاده ای بخشهای داخلی و بین المللی از خراسان رضوی جابه جا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.