قدس آنلاین، به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، ۵ تن کیک خامه‌ای میان زائران بارگاه نورانی این امام رئوف توزیع شد.

توزیع ۵ تن کیک در میان زائران حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: این کیک که مقدمات پخت آن از دو روز پیش آغاز شده بود، در صبح روز میلاد امام رضا (ع) میان زائران حرم مطهر رضوی توزیع شد.

روح الله رنجبر با اشاره به وزن و ابعاد این کیک افزود: ۵ تن کیک در طول ۳۱۳ و عرض ۳ متر برگرفته از فاصله بین الحرمین حرم حضرت اباعبدالله (ع) و حضرت عباس (ع) توسط ۷۰ نیروی خادم پخته شد.

وی ادامه داد: برای تزئین این کیک با الهام از ضامن آهو بودن حضرت رضا (ع)، ۱۴ آهو تمثیلسازی شد، همچنین از مجسمه ۱۸ کبوتر نیز برای تزئین این کیک استفاده شد.

مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی با اشاره به توزیع این کیک میان ۳۰ هزار زائر گفت: ۳۰ نیروی قناد، ۱۰ نفر متخصص گل آرائی و ۳۰ نفر نیروی خادم ما را در پخت و توزیع این کیک همراهی کرده‌اند.

رنجبر افزود: این کیک برای ششمین سال متوالی با تامین مالی از سوی هیئت الرضا (ع) شهرستان آباده شیراز و طبخ متخصصان مشهدی در روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) میان زائران این حضرت توزیع میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.