قدس آنلاین:مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: کیفیت و اصالت رمز ماندگاری فرش‌های حرم مطهر رضوی است.

کیفیت و اصالت رمز ماندگاری فرش‌های حرم مطهر رضوی

غلامرضا باغشنی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: متبرک بودن فرش‌های دستباف حرم حضرت آقای علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به همراه کیفیت، ماندگاری و همچنین طرح و نقش‌های اصیل آن، یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال عموم مردم از فرش‌های دستباف تولیدی این شرکت که در حرم مطهر رضوی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به شمار می‌رود.

وی درباره نوع فرش‌هایی که توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی به فروش می‌رسد، افزود: فرش‌های دستباف فروخته شده در فروشگاه در دو دسته قرار می‌گیرند؛ نخست فرش‌های تولید شده توسط شرکت فرش رضوی است که دارای نشان آستان قدس است و دوم فرش‌های خریداری شده توسط آستان قدس رضوی از نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت فرش ایران است که طی چندین سال استفاده در حرم مطهر امام رضا (ع) و اماکن متبرکه به حد مصرف خانه‌داری رسیده و از حرم خارج می‌شود و به فروش می‌رسد.

باغشنی ادامه داد: با توجه به تلاش مضاعف نیروهای بخش خدمات فرش حرم به منظور نگهداری مناسب، عمر مفید فرش‌های تولیدی شرکت فرش آستان قدس رضوی به لحاظ مقاومت بین حدود ۶ تا ۷ سال و فرش‌های متفرقه حدود ۳ سال است.

وی با اشاره به میزان فرش‌های دستباف تولیدی این شرکت که طی ۴ ماه نخست امسال به فروش رسیده است، گفت: طی این مدت ۴۵/۲۴۹ متر مربع فرش دستباف تولیدی آستان قدس رضوی که در حرم مطهر مورد استفاده قرار گرفته و همچنین ۷۵/۱۱۴ مترمربع فرش متفرقه به فروش رسیده است.

باغشنی ادامه داد: ابعاد فرش‌های دست دوم و فروخته شده شرکت از ابعاد ۳ × ۲ تا فرش ۸ × ۵ متغیر است، با این حال بیشتر فرش‌های در معرض فروش گذاشته شده یا فروخته شده، طولی بیش از ۱۵ متر دارند.

وی درباره نحوه فروش فرش‌های دستباف مذکور گفت: تنها فروشگاه شرکت فرش آستان قدس رضوی در مشهد، خیابان شهید اندرزگو، نبش اندرزگوی ۶ واقع در روبه روی باب‌الجواد است که در طول سال در محل این فروشگاه به عموم مردم عرضه شده و به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین این شرکت، تنها یک نوبت طی سال در نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران برای فروش فرش‌های مذکور شرکت می‌کند.

باغشنی با اشاره به استقبال خریداران از فرش‌های دستباف در معرض فروش این شرکت گفت: استقبال خریداران از فرش‌های حرم به دو صورت است؛ دسته اول خریداران، به دنبال فرش اصیل خراسان و به ویژه نقشه مشهد و فرش مقاوم که متبرک به حرم مطهر رضوی می‌باشند هستند.

وی ادامه داد: دسته دوم نیز خریدارانی هستند که صرفا فرش متبرک بارگاه امام رضا (ع) را مورد توجه قرار می‌دهند.

باغشنی درباره اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش فروش فرش‌های حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به اینکه بیشتر خریداران تقاضای فرش‌های زیر ۲۴ متری دارند و از طرفی در حرم مطهر رضوی فرش بالای ۲۴ متری بیشتر مورد نیاز است، لذا شرکت فرش آستان قدس رضوی با این رویکرد، فرش‌های کوچک را در قالب فرش‌های چند فردی بزرگ‌تر تولید کرده که پس از مصرف در حرم مطهر و اماکن متبرکه رضوی از یکدیگر جدا کرده و به مشتریان ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.