قدس آنلاین- نوری :رئیس اتاق اصناف بردسکن گفت: در پی تعیین نرخ قیمت تاکسی بی سیم که اخیرا در بردسکن فعالیت خود را آغاز کرده است باعث نارضایتی تاکسی تلفنی ها دراین شهر شده است.

پایین بودن نرخ تاکسی بی سیم در بردسکن  تاکسی تلفنی ها را در آستانه  تعطیلی کشاند

  جواد رضایی در گفت و گو با قدس آنلاین عنوان کرد: اگر چه قیمت دو هزارتومان که توسط شورای شهر به تصویب رسیده است برای  مسافران مناسب است ولی از آن طرف پایین بودن این قیمت رانندگان تاکسی تلفنی را  برای فعالیت در کارخود بی رغبت و تمایلی به ادامه فعالیت ندارند.

وی از شورای شهر خواست در نرخ تاکسی بی سیم مجددا تجدید نظر و طوری قیمت  را تعیین کنند که یک توازن در بین تاکسی  تلفنی ها و تاکسی بی سیم انجام بگیرد.

رئیس اتاق اصناف بردسکن  به اعتراض اصناف به فعالیت 5 شنبه بازار و ماشین های دوره گرد اشاره کرد و گفت: با توجه به رکود بازار متاسفانه حضور افراد غیر بومی در 5 شنبه بازار باعث شده است  که واحدهای صنفی در داخل شهر فروش اجناس آنها کاهش پیدا کند. رضایی اظهارداشت:  در گشت مشترکی که از 5 شنبه بازار صورت گرفت  بیش از 30 مورد تخلف تشکیل پرونده  شد. وی همچنین گفت: اکثر کسانی که در 5 نشبه بازار فعالیت دارند خارج از شهرستان  و لوازم تقلبی را به مردم می فروشند.  وی خواستار ساماندهی  ماشین های دوره گرد و راه اندازی بازار روزدر  چندین نقطه از سطح شهر شد.

وی  افزود: اصناف  سطح شهر خواستار  فعالیت 5 شنبه بازار به روز جمعه هستند که می طلبد  شورای شهر دراین رابطه  تدابیر لازم را اتخاذ کند. نایب رئیس اتاق اصناف بردسکن  با بیان اینکه اتاق اصناف و شورای شهر دو نهاد مردمی هستند گفت:  با توجه به فعالیت بش از 40 دستگاه ماشین های دوره گرد می طلبد نسبت به شناسنامه دار  کردن آنها اقدام و در قالب یک بازار روز این عزیزان فعالیت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن دراین رابطه گفت:  اصناف یکی از ارکان  جامعه هستند و درشکل گیری انقلاب نقش بسزایی را داشته اند.  حاج علی صابری افزود: اصناف در همه میدان ها پرچمدار همه حرکت ها بوده و هستند و هرکجا که نظام به حضور اصناف نیاز داشته است وارد عمل شده اند. وی با بیان اینکه  اقتصاد مردم منطقه برپایه کشاورزی و دامپروری است گفت: متاسفانه خشکسالی های 20 ساله در منطقه امان مردم را بریده است  و مشکلات اقتصادی باعث شده است که درآمد مردم منطقه به شدت پایین بیاید.  وی ازرئیس اتاق اصناف  خواست تقاضای خود را مبنی بر  ساماندهی ماشین های دوره گرد در قالب نامه ای به شورای شهر ارجاع تا  نسبت به این مهم تعیین تکلیف شود.

سید احمد شبانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن  دررابطه با  نرخ تاکسی بی سیم در  بردسکن گفت:  وقتی که نرخ تعیین شده  موجب رضایتمندی مردم است چه دلیلی دارد که شورا مجددا در قیمت آن تجدید نظر کند و آن را افزایش دهد.

 محمد یوسفی عضو شورای اسلامی شهر بردسکن  عنوان کرد: طبق آیین نامه شورای شهر مصوبه ای که به تصویب رسیده است تا 6 ماه   شورا حق ندارد آن را  لغو کند مگر اینکه  مورد تایید کمیته انطباق  قرار نگیرد.  وی  نظارت شهرداری را بر اعمال قانون با ماشین های دوره گرد ضعیف دانست و گفت: شهرداری باید پس از ساماندهی ماشین های دوره  گرد نسبت به تعیین مکان مشخصی برای فعالیت ماشین های دوره گرد  اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.