قدس آنلاین: وزیر نیرو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به‌سئوالی درباره طرح انتقال آب از دریای عمان به ۳ استان کشور گفت: ما چشم انتظار یک طرح جامع هستیم که تضمین‌کننده تأمین پایدار آب در این سه استان باشد.  

به دنبال طرحی برای تامین پایدار آب در خراسان رضوی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، اردکانیان با بیان اینکه باید مجموع فعالیت‌ها را با هم ببینیم و براساس جزئی از موضوعات تصمیم‌گیری نکنیم؛ ادامه داد: ما می‌خواهیم به‌طور روشن ببینیم که برنامه‌ها برای مصرف صحیح آب در بخش کشاورزی، استفاده از پساب تصفیه شده، تضمین‌ها برای عدم کشت‌های غیرموجه و استقرار الگوی کشت مناسب چیست؟

وی گفت: البته قبول داریم که اگر همه این اقدامات در اشکال موجهی صورت بگیرد، با رعایت ملاحظات اقتصادی و زیست محیطی برای تأمین آب شرب، ممکن است ما نیاز به‌انتقال آب از خارج از حوزه هم داشته باشیم.

وزیر نیرو تأکید کرد: به‌فرض در نظر گرفتن همه این مسائل با هم، موضوع انتقال آب موضوع موجهی است.

اردکانیان همچنین در خصوص حقابه رود هیرمند در مرز افغانستان گفت: در فرم فعلی، وزارت امور خارجه مسؤول کمیته آب هستند، اما وزارت نیرو آمادگی دارد که نه‌تنها مسؤولیت کمیته آب که حتی مسؤولیت کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی با افغانستان را هم به‌عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه ما تجربه همکاری نزدیک با برادران افغانستانی را داریم؛ ادامه داد: پس از سال ۵۱ و عقد معاهده حقابه رود هیرمند، در سال ۸۱ برای اولین بار معاهده هیرمند عملیاتی شد که آن هم در مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترکی بود که با هم اجرا کردیم.

وزیر نیرو ادامه داد: امیدوارم، موضوع عملیاتی شدن و پایبندی افغانستان به‌معاهده هیرمند هم به‌خوبی پیش برود و ما حتی برای هری‌رود هم بتوانیم در چارچوب روشنی برای همکاری برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.