مدیرعامل شرکت سامان داروی هشتم از تلاش این شرکت برای جایگزینی کامل داروی فاکتور هشت انسانی نوترکیب تولید داخل (سافاکتو) با فاکتور هشت وارداتی مورد نیاز کشور در سال آینده خبر داد.

مجید طبسی مدیرعامل شرکت سامان داروی هشتم به مناسبت میلاد باسعادت امام هشتم (ع) گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، درصدد جایگزینی 50 درصد نیاز بیماران هموفیلی با داروی «سافاکتو»؛ اولین فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ساخت ایران در سال جاری هستیم.


وی با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته، 20 درصد بیماران هموفیلی کشور از داروی سافاکتو استفاده کردند، افزود: امیدواریم در سال 1398 کل بیماران مصرف‌کننده فاکتور هشت در کشور تحت پوشش درمان با داروی سافاکتو قرار گیرند.
مدیرعامل شرکت سامان داروی هشتم با تأکید بر اینکه تغییر درمان بیماران هموفیلی از نوع پلاسمایی فاکتور هشت به نوع نوترکیب آن دارای فرآیند خاصی است، تصریح کرد: میزان مصرف فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ساخت این شرکت روز به روز در کشور در حال افزایش و رشد است تا به تدریج این دارو به طور کامل جایگزین نوع پلاسمایی داروی فاکتور هشت شود.
طبسی گفت:نوع نوترکیب داروی فاکتور هشت دارای خلوص بالاتری است و بیماران هموفیلی مصرف‌کننده آن سطح کیفیت زندگی بهتری دارند.

وی افزود: تولید پنج محصول جدید منوکلونال آنتی بادی با محوریت بیمار‌ی‌های صعب‌الاعلاج نیز در دستور کار این شرکت در سال‌های آینده قرار دارد. در این مسیر تحقیقات اولیه توسط متخصصان توانمند شرکت انجام شده و سرمایه لازم توسط آستان قدس رضوی تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت سامان داروی هشتم صادرات محصولات شرکت سامان داروی هشتم را به عراق و سوریه پس از رفع نیاز کشور، یکی دیگر از اهداف این شرکت در آینده نزدیک دانست و تصریح کرد: این شرکت با سوریه مذاکراتی در این خصوص انجام داده است.

طبسی گفت:در حال شناخت بیشتر از بازار عراق و تبادل اطلاعات با این کشور هستیم تا بتوانیم محصول سافاکتو را در این کشور ثبت کرده و مقدمات صادرات آن را به عراق فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.