۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 612446

قدس آنلاین: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: سر در مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم واقع در شهر مشهدریزه این شهرستان با هزینه ۱۴۰ میلیون ریال مرمت شد.

مرمت یک بنای تاریخی در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحیم تاج محمدی افزود: مرمت ترکهای موجود در دیواره ها و سقف، پی بندی بنا و پوشش سنتی و باسازی آن را اقدامات صورت گرفته و دیوارکشی، محوطه سازی و نصب نرده این بنای تاریخی را از برنامه های آتی مرمت آن ذکر کرد.

مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه مربوط به دوره صفوی است. این اثر تاریخی تیرماه ۱۳۷۷ با شماره دو هزار و ۷۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد همچنین گفت: مسجدجامع محسن آباد، مزار خواجه عبدالخالق در شهر کاریز، حسینیه تایباد و قلعه تاریخی کرات دیگر بناهای نیازمند مرمت هستند. حفاظت، نگهداری و مرمت اضطراری بناهای تاریخی تایباد سالانه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. امسال از محل اعتبارات تملک دارایی ها سه میلیارد ریال به میراث فرهنگی تایباد اختصاص یافت که نسبت به پارسال ۱۰ درصد کمتر است.

وی همچنین به شناسایی ۲۵ اثر تاریخی در بخشهای مرکزی و میان ولایت اشاره و بیان کرد: اطلاعات این آثار پس از تایید کمیته ثبت استانی به منظور ثبت در فهرست آثار ملی به کمیته ثبت سازمان میراث فرهنگی ارسال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.