اصفهان- مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعداد ۸۷۲ نفر دانش آموز در استان اصفهان راهی مدارس می شوند و ۵۷ هزار نفر همکاران فرهنگی شاغل و به میزان همین تعداد اساتید بازنشسته آماده ارایه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان هستند.

 امسال ۸۷۲ دانش آموز در استان اصفهان راهی مدارس می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اکبر کمالی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با ظرفیت خوب مدیریتی آموزش و پرورش استان اصفهان، ۴۱ منطقه و ناحیه آمادگی خوبی علیرغم تمام مشکلات و تنگناها برای آغاز مهری سرشار از نشاط در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای پبیشرفت اقتصادی، سیاسی، عرصه های بین المللی و بلوغ اندیشه باید جایگاه آموزش و پرورش را ارتقاء داد و افزود: باید در اختصاص منابع به آموزش و پرورش بیشتر بها داد و دغدغه نخست مسئولان آموزش و پرورش باشد، اگر این مهم محقق شد با ظرفیت های خوبی که وجود دارد تحولات خوبی در این دستگاه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه سال تحصیلی امسال با شعار «همگرایی خانه و مدرسه، تفکر خلاق و شکوفایی استعدادها» شروع می شود، تاکید کرد: آموزش و پرورش خانه دوم افراد است و نباید افتراق بین دو خانه اول و دوم ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است استعدادهای نهفته دانش آموزان را از بالقوه بودن به بالفعل بودن برسانیم باید همگرایی خوبی بین خانه و مدرسه ایجاد شود.

 کمالی با بیان اینکه امروز شبکه های مجازی و مدارس نامرئی که گاهی نقش پر رنگ تری در تربیت فرزندان دارند به عنوان رقبای سرسخت، وظایف آموزش و پرورش را سنگین‌تر کرده است، گفت: در این شرایط حساس چاره‌ای نداریم جز اینکه خانواده ها در کنار مدرسه قرار گیرند و همچون دو بال فعال دانش آموز را به پرواز در آورند؛ بی شک اگر یکی از بال ها تضعیف شود این اتفاق محقق نخواهد شد و دانش آموز را از مسیر تعالی دور خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده و مدرسه دو بال دانش آموز برای رسیدن به قله های افتخار است، اظهارکرد: باید بین خانه و مدرسه ارتباط مستمری برقرار شود.

۴۰ درصد مدارس استان اصفهان نیاز به مرمت و بازسازی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: با توجه به افزایش آمار دانش آموزان و قدمت بالای تعدادی از مدارس که قدمت بعضی از آنها به بیش از ۱۰۰ سال می رسد، این فضاها قدمت بالا نیاز به مرمت و بازسازی دارند، بعضی نقاط افت آب های زیرزمینی باعث ایجاد مشکل در ساختمان مدارس شده و باید مسئولان اهتمام ویژه‌ای برای توسعه فضاهای فیزیکی مدارس داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مدارس استان اصفهان نیاز به مرمت و بازسازی دارد، تصریح کرد: برای مرمت این مدارس نیاز به همت اداره کل نوسازی و مدارس و ورود خیران مدرسه ساز احساس می شود.

کمالی ایجاد روحیه شاد و با نشاط در دانش آموزان مدارس را بسیار با اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه امروزه دانش آموزان از کمبود شادی رنج می برند، مدیران مدارس، مناطق و نواحی باید فضایی را فراهم کنند که دانش آموزان هر روز  به عشق حضور در مدرسه از خواب بیدار شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش از هم جدا نیست و باید دیگاه‌ها در این بخش اصلاح شود زیرا آموزش و پرورش در کنار یکدیگر معنا پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: به همان تعداد معلمان شاغل، معلمان بازنشسته نیز وجود دارد که در صورت نیاز به کارگیری خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.