قدس انلاین : مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: 450 هزار مشترک ما بین 100 تا 200 کیل وات در ساعت به صورت ماهانه برق مصرف می‌کنند و قبض آن‌ها به صورت متوسط 16 هزار تومان است، یعنی حدود 60 تا 70 درصد مردم در حد الگو برق مصرف می‌کنند.

بیش از 50 درصد مشهدی‌ها در حد الگو برق مصرف می‌کنند

محمدحسن متولی‌زاده در برنامه تلویزیونی اشاره در خصوص دستاوردهای برق نسبت به اوایل انقلاب اظهار کرد: جمعیت استان ما از ابتدای انقلاب حدود 2.5 برابر شده و طی این مدت مصرف برق 25 برابر شده است. این امر حکایت از این دارد که برق توانسته در اقصی نقاط استان در بخش‌های تولید، خدمات، صنعت و کشاورزی توسعه پیدا کند و سبب رفاه عمومی شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر 1.5 میلیارد نفر از ساکنین کره زمین یعنی 20  درصد جمعیت دنیا از نعمت برق بی‌بهره‌اند اما در ایران به برکت انقلاب اسلامی پوشش برق‌رسانی ما 100 درصد و در استان خراسان رضوی هیچ روستایی بدون برق نداریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: در طی همین مدت در خراسان رضوی بیش از 80 هزار کیلومتر شبکه‌ها و خطوط انتقال در بین شهرها احداث شده یعنی 2 برابر دور کره زمین خطوط انتقال داریم که این موارد به صورت 24 ساعته باید آماده باشند و به مردم سرویس دهند.

متولی‌زاده با بیان اینکه یکی از خصوصیات برق این است که قابل ذخیره‌سازی نیست، عنوان کرد: لذا زمانی یک فرد اراده می‌کند که کلید برق منزل خود را بزند ما باید برق را در نیروگاه‌ها تولید کنیم و با سرعت نور (300 هزار کیلومتر در ثانیه) آن را انتقال بدهیم تا دستگاه شما روشن شود که این امر به صورت 24 ساعت و تمام وقت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان ما در تولید برق مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید نیروگاه‌های ما در استان فراتر از مصرف است. یکی از نقاط قوتی که ما در این مدت زمانی شاهد بودیم این است که قبل از انقلاب شبکه‌های 20 کیلو ولت ما را خارجی‌ها احداث می‌کردند اکنون نه تنها شبکه‌های برق بلکه نیروگاه‌های ما در ایران ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه صنعت‌گران ما بیش از 97 درصد کل نیازهای صنعت برق را در داخل ایران تولید می‌کنند، تصریح کرد: از بابت تولید و از نظر شبکه‌های برق از وضعیت مطلوبی برخورداریم. در این شرایط اخیر بیش از 500 مگاوات به شبکه سراسری، برق را منتقل کردیم و ما با 4 استان مجاور خود ارتباط داریم، علاوه براین موارد با افغانستان و ترکمنستان نیز به صورت خاص ارتباط برقرار کرده‌ایم.

متولی‌زاده با بیان اینکه صنعت برق در سالیان اخیر توانسته برق با کیفیتی را برای مردم عرضه کند و امروزه نیز شاهد وابستگی بیش از پیش مردم به برق هستیم، تاکید کرد: اما در سال اخیر شاهد خشکسالی بودیم، حدود 11 هزار مگاوات از نیروگاه‌های کشور برق آبی هستند و این نیروگاه‌ها عمدتا وظیفه تامین برق در تابستان را برعهده دارند، اما به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی، آب پشت سدها به شدت کاهش پیدا کرد. زمانی که آب ذخیره شده پشت سدها کاهش پیدا کرد، علاوه براینکه انرژی کمتری را تولید می‌کند با یک حجم ثابت آب نیز میزان قدرت کمتری نیز تولید می‌شود.

وی گفت: با اعلام استانداری خراسان رضوی برای کاهش ساعات کاری در ادارات به صورت متوسط بیش از 50 مگاوات مصرف ما در این ساعات کاهش پیدا کرد، همچنین مدیریت مصرف در ادارات نیز باید به صورتی رعایت شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: ما در ایران برق را به ارزان‌ترین شکل ممکن به مردم عرضه می‌کنیم، با این وجود همکاران ما تلاش بسیاری می‌کنند تا همواره صنعت برق را پایدار نگه دارند.

متولی‌زاده اضافه کرد: در این بازه زمانی برای مصرف بهینه برق صنایع و کشاورزی کمک شایانی به ما کرده‌اند، مردم هم در این امر ما را به خوبی یاری کردند.

وی اظهار کرد: در شهر مشهد حدود 250 هزار مشترک وجود دارد و مشترکین خانگی ما در 7 پله مصرف تقسیم می‌شوند، 250 هزار مشترک در پله اول قرار دارند که صفر تا 100 کیلو وات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند و قبض آن‌ها ماهانه حدود 5500 تومان می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین 450 هزار مشترک ما بین 100 تا 200 کیل وات در ساعت به صورت ماهانه برق مصرف می‌کنند و قبض آن‌ها به صورت متوسط 16 هزار تومان است، یعنی حدود 60 تا 70 درصد مردم در حد الگو مصرف می‌کنند.

متولی‌زاده خاطرنشان کرد: 12 هزار مشترک در شهر مشهد بیش از 600 کیلو وات در ساعت به صورت ماهانه برق مصرف‌ می‌کنند، 18 برابر از پله اول و 6 برابر بیشتر از پله دوم مصرف دارند و عمدتا صحبت ما با این قشر است و خواهشمندیم به آموزش‌ها و روش‌های بهینه مصرف بیشتر توجه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.