به رغم مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی که مقام شهرداری را مشمول موارد استثنا طرح بکارگیری بازنشستگان ندانسته است، اعضای شورای شهر تهران همچنان بر تداوم فعالیت شهردار بازنشسته پایتخت اصرار دارند.

افشانی شهردار تهران می‌ماند

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین؛ با تصویب کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی  یکی از افرادی که این روزها زمزمه برکنای اش  شنیده می‌شود محمد علی افشانی شهردار فعلی پایتخت است که در آستانه ۶۰ سالگی قراردارد. موضوعی که البته چندان به مذاق شورای شهر تهران خوش نمی‌آید. در واقع اعضای شورای شهر تهران همچنان بر تداوم فعالیت شهردار پایتخت اصرار دارند به طوری که بعد از محسن هاشمی که درحاشیه آخرین جلسه علنی این شورا در جمع خبرنگاران به صراحت از عملکرد آقای افشانی دفاع کرد، محمود میرلوحی  عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تداوم فعالیت نامبرده خبر داد و گفت: پس از تصویب طرح یاد شده بررسی هایی از سوی شورای شهر صورت گرفته است که نشان می‌دهد آقای افشانی برای ادامه فعالیتش مشکل خاصی ندارد.

به گفته وی شورای عالی اداری نهاد ریاست جمهوری مصوبه‌ای دارد که طبق آن مقام شهرداری به مانند مقام وزیر و دفتر ریاست جمهوری است از این رو آقای افشانی می‌تواند به عنوان شهردار تهران  به کارش ادامه بدهد.

وی در پاسخ به این سؤال که اما در مصوبه مجلس مقام شهرداری مستثنینشده است از این روقانوناً شهردار فعلی باید برکنار شود، گفت: به هرحال بررسی‌های ما نشان می‌دهد که افشانی مشکلی برای ادامه فعالیت نخواهند داشت و ایشان همچنان شهردارمی مانند.

وی با اشاره به این که در شورای شهر تهران  بحثی  در مورد جانشینی افشانی مطرح نیست، در واکنش به اظهارات اخیر محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که هیچ استثنایی در اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نیست و نمی توان به بهانه‌ها و دلایلی چون مشکلات پایتخت، شهردار تهران را از این قانون مستثنی کرد لذا ایشان باید برکنار شود، گفت: ایشان چنین نظری دارند ولی ما هم طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم معتقد هستیم  شهردار فعلی می‌تواند همچنان به کارش ادامه بدهد.

میرلوحی با اشاره به این که در ساختار مصوبه یاد شده تبعیض وجود دارد، گفت: نمایندگان مجلس، ایثارگران و دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری  که اتفاقا بیشتر از دیگر بخش ها دارای نیروی بازنشسته هستند، مشمول طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند بنابراین اگر واقعاً علاقه‌مندیم در این زمینه کار کنیم نباید فقط روی یک  دو مورد متمرکزشویم بلکه بهتر است روی بقیه موارد هم کار کنیم.   

به گفته این عضو شورای شهر تهران استثناهایی که درمصوبه یاد شده جهت بکارگیری بازنشستگان آمده است، نیمی از آثار مثبت آن را ازبین می برد.

وی در خاتمه در پاسخ به اینسؤال که به نظر می‌رسد شورا ابتدا می‌خواهد چگونگی اجرای مصوبه ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان از سوی دستگاه‌های دیگر را ارزیابی کند و بعد وارد موضوع بازنشستگی شهردار پایتخت شود؟ گفت: خیر. دراین مورد به صراحت  گفته ام که بررسی های ما نشان می‌دهد که ایشان برای ادامه کارش در شهرداری مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ali ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 0
    قانون منع به کارگیری بازنشستگان با تصویب اصلاحاتی دایره تنگ مدیریتی را برای جوانان اندکی بازتر کرد. قانونی که بسیاری از مدیران رده بالا در سن بازنشستگی یا بازنشسته سعی کردند تا با انجام لابی هایی مانع تصویب طرح اصلاحیه شوند ولی مجلس شورای اسلامی در دوشنبه هفته گذشته با80 درصد رای موافق آن را تصویب کرد. اسامی مدیران بازنشسته وزارت صمت که در حال حاضر مشغول به کار هستند و باید تعیین تکلیف شوند به شرح زیر است: - سید علی حسینی، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست - محمد دادکان، مشاور وزیر در امور تربیت بدنی و ورزش - محمد رضا فیاض (فیض بخش)، مشاور وزیر در امور بین الملل، نماینده وزارت صمت در اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران و ایران و عضو هیأت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو (معاون معزول توسعه مدیریت، منابع و امور استان ها) - گلنار نصراللهی، مشاور وزیر در امور صنایع نساجی - سونیا پوریامین، مشاور رسانه ای وزیر - حسن صادقی، مشاور وزیر در امور کارگری - محسن بهرامی ارض اقدس، مشاور وزیر و دبیر ستاد تنظیم بازار و عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران - محسن حسن الفت، مشاور وزیر (رئیس معزول مرکز حراست) - علی اصغر احمدی، مشاور وزیر و مسئول هیأت حمایت از صنایع (معاون اسبق سیاسی وزارت کشور) - ابراهیم رضایی بابادی، مشاور وزیر (استاندار سابق کرمانشاه) - حجت الاسلام سید علی گرامیان، مشاور وزیر در امور فرهنگی - سید ضیاء الدین شجاعی برهان، معاون هماهنگی، حقوقی و امور مجلس - برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فنآوری - جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی و نماینده وزارت صمت در اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران و ایران - محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع، نماینده وزارت صمت در اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران و ایران، عضو هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و عضو هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا - سید طاهر طاهری، قائم مقام معاون امور صنایع - حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی - مجتبی خسروتاج، معاون صادراتی وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و نماینده وزارت صمت در اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران و ایران - منصور معظمی، معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و نمای