قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: برای تبدیل خراسان رضوی به قطب گوگرد کشور نیازمند ورود بخش خصوصی و ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی محصول گوگرد هستیم.

بازار چهار میلیارد دلاری گوگرد و ایجاد ۲۲ هزار شغل در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهندس سید مجید منبتی در کارگروه تخصصی گوگرد خراسان رضوی با بیان مطلب فوق افزود: در این مجتمع گازی سالانه ۶۰۰ هزار تن گوگرد تولید می شود که می توان با کاهش صادرات به صورت خام و ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید محصولات مرتبط در داخل کشور علاوه بر ایجاد ثروت، بستر مناسب جهت اشتغال جوانان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: طبق برآوردها تولید محصولات گوگردی امکان ایجاد ارزش افزوده ای بالغ بر چهار و نیم میلیارد دلار در سال خواهد بود که این موضوع می تواند باعث ایجاد شغلی در حدود ۲۲ هزار نفر گردد.

مهندس منبتی با بیان اینکه استان خراسا ن رضوی دارای موقعیت مناسب در حوزه جاده ای و ریلی است خاطر نشان ساخت: وجود گمرک سرخس و خطوط ریلی بهترین زمینه برای صادرات تولیدات مازاد گوگردی به کشورهای هدف مانند پاکستان و هند را می تواند ایجاد کند. 

این مقام مسئول تاکید کرد: بخشی از گوگرد تولیدی کشور در فرآیند پالایش گاز در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد به دست می آید که می تواند عاملی برای ارزش افزایی در استان خراسان رضوی و کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.