عابد الزریعی، رئیس مرکز مطالعات فلسطین در تونس گفت: هشدار شورای امنیت در مورد خطر وقوع جنگ جدید علیه نوار غزه، به خاطر تهدید احزاب تندرو در حکومت رژیم صهیونیستی است و باید آن را جدی گرفت.

تهدید اسرائیل به جنگ علیه نوار غزه جدی است

عابد الزریعی، رئیس مرکز مطالعات فلسطین در تونس در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل قدس‌ آنلاین در ارتباط با هشدار اخیر شورای امنیت در مورد خطر وقوع جنگ جدید علیه نوار غزه، گفت: این هشدار به دلیل تهدید برخی از احزاب تندرو در حکومت رژیم صهیونیستی است که ارتش صهیونیستی را به جنگ علیه نوار غزه ترغیب می‌کنند.

وی افزود: برخی از احزاب رژیم صهیونیستی به دنبال سوءاستفاده از شرایط کنونی منطقه هستند تا اهداف دیرینه این رژیم را محقق سازند و باید این تهدیدها را جدی گرفت چراکه شرایط کنونی یک فرصت استثنائی را برای این رژیم مهیا کرده است.

رئیس مرکز مطالعات فلسطین در تونس اظهار داشت: اسرائیل با تهدید جنگ فراگیر علیه نوار غزه می‌خواهد وضعیت جدیدی را برای مسأله فلسطین ایجاد کند و این مرحله حساس را به سود خود پایان دهد، و بر همین اساس «قانون دولت یهودی» را در کنیست تصویب کرد.

بعد از فلسطین، نوبت بقیه کشورهای عربی است

عابد الزریعی در مورد اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی از جمله تصویب قانون دولت یهودی تصریح کرد: تحولات اخیر فلسطین و منطقه همه در راستای تحقق «معامله قرن» است و قطعاً تصویب قانون دولت یهودی و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و تعرض به مسجدالاقصی و جنگ احتمالی علیه غزه، اجزای یک طرح یعنی همان «معامله قرن» است.

وی در ادامه گفت: «معامله قرن» در واقع صورت اصلی پروژه‌ صهیونیسم است و این پروژه در طول سال‌های گذشته از جانب غرب پشتیبانی می‌شد، اما متأسفانه این بار این طرح با حمایت و مشارکت بعضی از کشورهای منطقه همراه است و به اشکال مختلفی از جمله نظامی، اقتصادی و حتی رسانه‌ای پشتیبانی می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات فلسطین در تونس با بیان اینکه شتاب‌زدگی در عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی آثار منفی خواهد داشت، خاطرنشان شد: با وجود منافع مشترک بین رژیم صهیونیستی و آمریکا، کشورهای تابع منطقه مجبور به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند که این را در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، رسانه‌ای شاهد هستیم، این سلاح نرم دیپلماسی عمومی در جهت آماده‌سازی اذهان عمومی ملت‌های منطقه برای مراحل بعد است.

عابد الزریعی افزود: نظام‌هایی که با رژیم صهیونیستی در اجرای «معامله قرن» دست دارند، در واقع به زندگی سیاسی خود پایان می‌دهند چراکه شعار «سرزمین اسرائیل، از نیل تا فرات» یک هدف واقعی برای این رژیم است و با اشغال تمامی سرزمین فلسطین نوبت به کشورهای همسایه خواهد رسید، و این هدف صهیونیسم جهانی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.