قدس آنلاین: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشتخوار از آغاز مرمت و استحکام بخشی آب انبار ۲ قلوی وکیل در این شهرستان خبر داد.

مرمت آب انبار ۲ قلوی وکیل رشتخوار آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین ، کاظم کامیاب به ایرنا گفت: عملیات مرمت این بنای تاریخی شامل تخلیه نخاله های مخزن و پاشیر، استحکام بخشی، بامسازی، کاهگل کشی پشت بام مخزن، پاشیر و بدنه بیرونی، دیوارکشی دور آب انبار و همچنین محوطه سازی و آجرفرش کف آب انبار با اعتباری ۴۶۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی افزود: این آب انبار از آثار شاخص شهرستان است که همه روزه بسیاری از علاقه مندان به فرهنگ و هنر معماری ایران زمین به این شهرستان سفر کرده و از این بنای زیبا و دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان دیدن می کنند.

وی اظهار داشت: تلاش می شود با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هر سال اعتبار ویژه به منظور احیا و بازسازی بناهای تاریخی شهرستان اختصاص یابد.

کامیاب گفت: مرمت و بازسازی آب انبار ۲ قلوی وکیل به دلیل ساختار معماری آن یک پروژه بزرگ است و به زمان طولانی نیاز داشت که با توجه به مصوبات سفر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در فروردین ماه امسال به شهرستان رشتخوار مرمت کامل این بنا از محل اعتبارات تملک دارایی استانی در دستور کار قرار گرفت.

این بنای تاریخی که در دوره قاجار ساخته شده و در بافت تاریخی شهر رشتخوار قرار دارد دارای ۲ مخزن به قطر حدود ۹ و نیم متر است که به یکدیگر راه دارد و از این نظر دارای پلان منحصر به فرد است که در کمتر جایی مشابه آن مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.