قدس آنلاین: اعتبارات کشت گلخانه ای در خراسان رضوی افزایش حدود 2 برابری داشته است.

افزایش 2 برابری اعتبارات کشت گلخانه ای در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین با توجه به بحران آب موجود در استان، توسعه کشت گلخانه ای به علت تاثیرافزایش ۲ برابری اعتبارات کشت گلخانه ای در خراسان رضوی فراوانی که در کاهش مصرف آب دارد و صرفه جویی  حدود ۱۰ برابری را برای کشاورز به ارمغان می آورددر دستور کار  سازمان جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت و توجه دولت به بخش کشاورزی در سالهای گذشته و تامین تسهیلات مناسب برای مکانیزاسیون، اعتبارات خراسان رضوی در  توسعه کشت گلخانه ای از ۴۶۵ میلیارد ریال سال ۱۳۹۲ به ۸۷۶ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ رسید.

مجتبی مزروعی  با بیان این که این اعتبارات افزایش  ۱۸۷ درصدی داشته افزود: سطح کشت گلخانه ای در خراسان رضوی نیز  از  سال ۹۲ تاکنون،   از ۱۱۸ هکتار به بیش از ۳۶۵ هکتار افزایش یافته که افزایش سه برابری داشته  است.

وی گفت: انواع صیفی و سبزی و گل های شاخه بریده ۸۰ درصد سطح زیر کشت گلخانه ای و دیگر محصولات قابل کشت در گلخانه از جمله انواع میوه ۲۰ درصد باقی مانده این کشت را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: سالانه حدود ۶۰  هزار تن محصولات گلخانه ای در استان تولید می شود.

مزروعی همچنین از افزایش ۳۰ برابری اعتبارات اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در  خراسان رضوی از سال ۹۲ تاکنون خبرداد.

توسعه کشت گلخانه ای و استفاده از سامانه های نوین در کشاورزی علاوه بر صرفه جویی در آب،   افزایش بهره وری، رشد درآمد اقتصادی و در نتیجه کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها را به دنبال دارد.

خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار  زمین زیر کشت و بیش از ۱۴ میلیون واحد دامی سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ناخالص اقتصادی ۹۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تولید می کند که نقش موثری در اقتصاد کشور دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.