رییس مرکز مطالعات راهبردی پاکستان در خصوص ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای گفت و گوی بی قید و شرط با ایران گفت: واشنگتن باید در وهله نخست در راستای اعتماد سازی با تهران و دخالت نکردن در امور داخلی ایران دست بردارد.

ترامپ اعتماد ایران را جلب کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، 'خالد محمود' از دیپلمات های ارشد و تحلیل گران مشهور پاکستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد، از گفت و گو به عنوان مسیر آشتی جویانه در راستای حل مشکلات بین ایران و آمریکا یاد کرد.

سفیر پیشین پاکستان در ایران تصریح کرد: گفت و گوی متقابل بین ایران و آمریکا راهی است تا دو به راه حل مشترک برسند و این روش می تواند به پایان اعمال زور از یک طرف به طرف مقابل منجر شود.
به گزارش ایرنا 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا اخیرا آمادگی خود را برای آغاز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ پیش شرطی اعلام کرده است.
از سوی دیگر بهرام قاسمی سخنگوی وزیر امور خارجه ایران در واکنش به سخنان ترامپ گفت:جمهوری اسلامی ایران از گفت و گو و رایزنی برای حل اختلافات بر اساس اصل احترام متقابل و پایبند بودن طرف مقابل به تعهدات بین المللی و دوری از توسل به اعمال فشار و تهدید و تحریم حمایت می کند.
خالد محمود با استقبال از لحن ملایم دونالد ترامپ علیه ایران افزود: آمریکا باید در آینده از به کارگیری زبان تهدید و ارعاب علیه ایران و دیگر کشورهای مستقل جهان پرهیز کند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی اسلام آباد همچنین به رفتارهای غیر پیش بینانه آمریکا اشاره کرد و گفت: البته هنوز نمی دانیم که دونالد ترامپ پس از آن همه تهدید علیه ایران و خروج از برجام چه نقشه ای در سر دارد و آیا وی واقعا به دنبال آشتی با جمهوری اسلامی ایران است یا نه.
وی گفت: هیچ کشوری برای حل اختلافاتش با سایر کشورها مخالف گفت و گو نیست، ولی این نوع گفت و گوها باید واقعا بدون پیش شرط باشد.
این تحلیل گر ارشد پاکستانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز ثابت کرده که مقابل تهدید، تسلیم نخواهد شد، ولی در عین حال مسئولان ایرانی نسبت به ترفندهای آمریکا نیز هوشیارانه عمل می کنند.
منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.