قدس آنلاین: دفتر شیخ سید ابراهیم زکزکی، رهبر شیعیان نیجریه روز سه شنبه طی آیینی با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، فرزندان این عالم برجسته و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در جوار حسینیه محبان الرضا (ع) در خیابان شهید هاشمی نژاد مشهد گشایش یافت.

دفتر رهبر شیعیان نیجریه در مشهد گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این مراسم گفت: هدف اصلی از راه اندازی دفتر شیخ زکزکی، که با همکاری آستان قدس رضوی افتتاح شده، حفظ و تحکیم وحدت مسلمین است و این دفتر اطلاعات صحیحی را از وضعیت و حال ایشان مخابره خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدحسن اختری اظهار داشت: سیدابراهیم زکزکی، عالم برجسته شیعی بود که با ایثارگری و فداکاری برای توسعه معارف اهل بیت (ع) تلاش کرد و همواره دغدغه خدمت به مردم ستمدیده نیجریه را داشت.

وی بیان کرد: شیخ زکزکی از مبارزان و فعالان مذهبی شیعی است که استکبار برای مقابله با فعالیت هایش، او را به اسارت گرفت و سعی کرد وی را در حصر رسانه ای قرار دهد.

وی بیان کرد: عالم ربانی سیدابراهیم زکزکی به عنوان یک شخصیت برجسته و خدمتگزار به اسلام شناخته شده است و راه اندازی دفتری به نام ایشان، افتخاری برای ایرانیان به شمار می رود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: یکی از بزرگترین اهداف نظام اسلامی و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، ایجاد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است لذا هدف اصلی از افتتاح دفتر شیخ زکزکی، گسترش پیام اسلام و مفاهیم اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم گفت: شیخ زکزکی به مثابه یکی از یاران امام حسین (ع) در مقابل دشمنان اسلام مقاومت کرد و سختی های این مقاومت او را خسته نکرد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی اظهار داشت: هم اکنون میلیون ها شیعه در نیجریه، بدون هیچ سلاحی ترس در دل دشمنان انداخته اند و قطعا نهضت آنان مانند نهضت امام راحل پیروز خواهد شد زیرا همواره خون بر شمشیر پیروز است.

وی اظهار داشت: شیخ زکزکی قهرمان معنویت و دینداری است که تقدیم ۶ پسر در مبارزه برای حفظ اسلام، نشان از اخلاص بالای این بزرگوار و اراده قوی او برای مبارزه با دشمن دارد زیرا هرگز مایوس نشد.

نماینده شیخ زکزکی در ایران نیز در این مراسم گفت: نبرد دولت نیجریه با شیعیان یک جنگ فراموش شده بود و آنچه بر سر شیخ زکزکی و خانواده اش آمد، بسیار دردناک است.

محمدحسن شجاعی فرد افزود: ایجاد دفتر سیدابراهیم زکزکی در ایران در راستای احیای ارزشهای این جنگ فراموش شده است لذا این دفتر اخبار شرایط ایران و شیعیان نیجریه را مخابره می کند و با هماهنگی سایر نهادهای انقلابی کشورهای اسلامی، همایش ها و حلقه های فکری برای تبادل تجربیات برگزار می نماید.

دفتر شیخ زکزکی با پیگیری نماینده بین المللی شیخ زکزکی و همکاری آستان قدس رضوی راه اندازی شد و در این مراسم معاون امنیتی و سیاسی ناجا، نمایندگان نهادهای انقلابی بین المللی و جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.