کرج - هشتادمین جلسه شورای شهر کرج درحالی برگزار شد که در این جلسه حاشیه‌های اخیرگزینه شهردار منتخب و نیروهای مازاد شورای شهر کرج و انتقال آنها به مناطق دیگر در جلسه شورا مطرح شد.

نیروهای مازاد شورا به مناطق و سازمان‌ها منتقل می‌شوند/وضعیت نامناسب بافت فرسوده در اسلام آباد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که صبح امروز یکشنبه با حضور اعضای شورای شهر کرج برگزار شد در نطق پیش از جلسه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرکرج با اشاره به اهمیت توسعه جنگل‌کاری در شهربه خصوص اراضی حاشیه فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: در این راستا تلاش زیادی برای راه‌اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام شد واحداث یک سالن ترانزیت شش هزار متری از جمله اقدامات صورت گرفته بود.

عباس زارع افزود: مدیریت شهری بایستی با مسئولان فرودگاه بین‌المللی پیام، تعامل خوبی داشته باشند و با دعوت از مسئولین این حوزه در صحن علنی شورا جهت توسعه اقتصادی این منطقه  مشارکت داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای پروژه کنارگذر تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به سمت مهرشهر، گفت: در این پروژه شهرداری کرج  جهت تملک اراضی دولتی اقدام کند.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی شورای شهر کرج در خصوص عملکرد منطقه یک شهرداری کرج، گفت: درطی سال جاری، باید چارت سازمانی این منطقه و اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع اجرا شود.

احد رسولی با اعلام اینکه ۱۷۳ نیروی قراردادی در ساختمان اداری منطقه یک شهرداری کرج فعالیت می‌کنند، گفت: ارائه مدارک تحصیلی برخی از کارکنان این منطقه بررسی شود.

این عضو شورا در ادامه گفت: بیشتر پیاده‌روی‌های سطح منطقه یک از عرض کافی برخوردار نیستند و پروژه های سرمایه گذاری این منطقه انجام نشده است همچنین در منطقه اسلام آباد برای ساماندهی تپه مرادآب نیمه تمام رها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بافت فرسوده که یکی از معضلات اساسی شهرهای امروز کشور است، گفت: کلانشهر کرج نیز  از این معضل بی نصیب نیست و چنین بافت‌هایی بنا بر تعاریف دارای سه ویژگی ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری هستند.

رسولی  با بیان اینکه این موارد عموماً در مناطق  حاشیه‌ای شهر به چشم می‌خورند، خاطرنشان کرد: اسلام‌آباد، محدوده‌ای در قلب کلانشهر کرج است که متاسفانه به دلیل بی‌اعتنایی‌ها و برنامه‌ریزی‌های نادرست گذشته، وضعیت خوبی ندارد و ساکنین این منطقه بسیار گله مند هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه جلسه به نیروهای  موجود در شورای شهرکرج اشاره کرد وگفت: بر اساس‌ نامه بازپرسی استان البرز گفته شده شورای شهر دارای نیرو مازاد است این در حالی است که تنها ۲۵ نیرو از طرف اعضای شورا و در قالب مسئولان دفاتر وارد شده‌اند و در کل با احتساب نیروهای قبلی حدود ۱۰۰ نیرو اکنون در شورای شهر فعالیت می‌کنند.

 نبیونی در ادامه افزود: قرار بر این شد تا درمواردی که امکان جابجایی نیرو وجود داشته باشد برخی از نیروهای شورا به مناطق و سازمان‌های دیگر منتقل شوند.

وی با بیان اینکه اگر نیروهایی که از قبل در شورا فعالیت داشته‌اند واکنون بنا به اعلام بازرسی کل کشور تصمیم برای جابجایی برخی از این افراد باشد، افزود: این تغییر نیرو به جهت کم کاری این نیرو ها نیست.

رییس شورا در خصوص مسائل مطرح شده در مورد پایان‌نامه احمدی‌نژاد شهردار منتخب کرج، گفت: قرار بر این شد تا بررسی‌های لازم برای رفع شبهات موجود انجام شود و مرکز پژوهش‌ها در سطح ملی بررسی کند و اعلام نظر را محرمانه در اختیار اعضای شورا قرار دهد.

نبونی با تاکید بر اینکه در حال حاضر همه مستندات لازم در  مورد بررسی مدارک پایان‌نامه شهردار منتخب کرج در اختیار اعضای شورای شهر قرار داده‌ شده است، گفت: جلسه مشترکی که با استاندار البرز، فرماندار شهرستان کرج و نمایندگان مردم در مجلس برگزار شد مقرر شد طبق روال معمول مدارک لازم برای تائید صلاحیت شهردار منتخب کرج به وزارت کشور ارسال شود و در حال حاضرمنتظر اعلام نظر وزارتخانه هستیم.

در ادامه  نائب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به حاشیه های مطرح شده شهرداری کرج که عایدی جز عقب ماندگی به همراه ندارد، گفت: در حال حاضر اولویت اصلی شهر تکمیل پروژه‌های عمرانی و خدماتی، ارتقای سرانه‌ها و جذب نقدینگی است و هزینه‌های جاری نیازمند مدیریت و ساماندهی است.

وی افزود: هزینه های جاری و تعداد پرسنل مازاد در شهرداری مطلوب نیست چراکه امروز دوستان به شدت از وضعیت شهرداری و تعداد نیروها و روند درآمدزایی گلایه دارند و این مسأله به همه ما برمی گردد.

وحیدی با بیان اینکه مدیران شهری کرج از ورود به مسائل و روابط شورای شهر کرج پرهیز کنند، گفت: در نهایت این مباحث حل و فصل می‌شود و وظیفه مدیران خدمت به مردم و حل مشکلات شهری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.