رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، تفاوت اساسی نیروی انتظامی با پلیس سایر کشورهای دنیا را مجاهدت برای خدا عنوان کرد و گفت: پلیس در تراز نظام جمهوری اسلامی جز برای خدا نمی‌اندیشد و جز برای خدا کار نمی‌کند.

پلیس در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمن

به گزارش قدس‌آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی در جمع فرماندهان، مدیران و کارکنان فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پلیس در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نسبت به ما از تجهیزات و ابزارهای به روزتری برخوردار است، گفت: اما فرق اساسی بین نیروی انتظامی با پلیس دیگر کشورها مجاهدت در راه خداست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در ادامه تصریح کرد: پلیس در نظام جمهوری اسلامی برای خدا کار می کند و همیشه در صدد این است که عنایت خدا را برای خودش جلب کند.

وی افزود: زمانی که رزمندگان اسلام موفق شدند، دشمن را از خرمشهر بیرون برانند، امام خمینی (ره) در آن پیام تاریخی خود فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، امروز هم به طور قطع اگر نیروی انتظامی در راه خدا قدم بردارد مشمول عنایت حضرت حق خواهد شد و توفیقاتی که نصیب این نیرو شده، جای تقدیر و سپاس فراوان دارد.

حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه پلیس در تراز نظام جمهوری اسلامی، جز برای خدا نمی اندیشد و جز برای خدا عمل نمی کند، تصریح کرد: بازگشت به خدا، ایمان و عمل صالح باید همواره در برنامه کاری ماموران نیروی انتظامی قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی، ولایتمداری را ویژگی بارز نیروی انتظامی بیان کرد و افزود: در میان ویژگی های مهم اخلاقی، ارزشی، فکری و معنوی پلیس جمهوری اسلامی ایران، ویژگی ولایتمداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خطاب به نیروهای انتظامی گفت: شما باید افتخار کنید و به خود ببالید که مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان اعلام کردند، قوه قضائیه را من مدیریت نمی کنم ولی مسئولیت نیروهای مسلح با من است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا از علاقه قلبی رهبر معظم انقلاب نسبت به نیروهای مسلح خبر داد و اظهار داشت: ایشان از عمق وجودشان فرزندان خود در نیروهای مسلح را دوست دارند و به هیچ کس اجازه بدگویی نسبت به آنها را نمی دهند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص جایگاه نیروی انتظامی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: ایشان در هنگام انتصاب من به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا فرمودند شما را به جای مهمی فرستادم و تاکید کردند که آنجا مهم است.

حجت الاسلام ادیانی، نیروی انتظامی را در خط مقدم مقابله با توطئه های دشمن دانست و اضافه کرد: امروز دشمن با فشارهای اقتصادی، فشار عملی و فشار روانی درصدد تعبیر خواب آشفته خود است و می خواهد با کشاندن مردم به خیابان ها نسل جدید انقلاب را در مقابل نظام قرار دهد ولی همگان پاسخ محکم مقام معظم رهبری را دیدند که فرمودند: هیچ کس هیچ غلطی نمی تواند، بکند.

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی تصریح کرد: امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران با داشتن فرماندهان لایق و عناصر کارآمد، زبده، هوشیار و ولایی آماده حراست از مرزهای کشور و تامین امنیت مردم در جای جای میهن عزیزمان است.

وی افزود: البته نیروی انتظامی باید آمادگی خود را برای ارتقای امنیت اخلاقی، روانی،   اقتصادی و دیگر ابعاد امنیت افزایش داده و اقتدار خود را در مقابله با قانون شکنان و برهم زنندگان آرامش مردم نشان دهد همانطور که تاکنون نیز این طور بوده و مراتب خرسندی و رضایتمندی مقام معظم رهبری از این نیرو را فراهم کرده است.

حجت الاسلام ادیانی، خاطر نشان کرد: امیدوارم به برکت مجاهدت های نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح، پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران هرچه زودتر به دست باکفایت رهبر عزیزمان به صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر(عج) سپرده شود.

محموله تخمه های قاچاق در نائین توقیف شد

مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نائین در یک عملیات ویژه محموله تخمه های خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال را شناسایی و توقیف کردند.

صادق کاظم زاد با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید شرافت فرماندهی انتظامی شهرستان نایین در عملیاتی ویژه یک دستگاه کامیون کشنده حامل کالای خارجی قاچاق که به مقصد  یکی از استان های شمالی کشور در حرکت بود را شناسایی و توقیف کردند.

وی بیان داشت: در این عملیات طی  بازرسی ازخودروی مذکور  تعداد ۷۴۲ کیسه تخمه خارجی به وزن ۱۸ هزار و ۴۶۲ کیلو گرم رابه علت مغایرت تاریخ تولید، انقضاء و همچنین عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی توقیف کردند.

سرهنگ کاظم زاد ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم می خواهیم هرگونه اخبار در خصوص تهیه و توزیع کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 واژگونی سواری سایپا یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

بر اثر  واژگونی یک دستگا خودروی سواری پراید در محور اصفهان نائین، روبروی شهرک صنعتی جی، راننده خودرو در دم  کشته و یک نفر از سرنشینان آن نیز  مجروح شد.

سرهنگ حسین پورقیصری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شب گذشته یکشنبه ۲۱ مرداد ماه در پی وقوع یک حادثه اژگونی در محور اصفهان _ نائین، روبروی شهرک صنعتی جی، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه اصفهان نایین  به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پراید در این مسیر در حرکت بوده که از جاده منحرف و دچار  واژگونی می شود که متاسفانه در این حادثه راننده خودرو  به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک سرنشین دیگر آن مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت تصادف، از سوی کارشناسان پلیس راه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه  ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شد.

رئیس پلیس راه استان در ادامه از رانندگان خواست در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز نمایند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در اصفهان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ۲ سارق اماکن خصوصی دستگیر و به چندین فقره سرقت ازاین اماکن اعتراف کردند.

سرهنگ سعید سلیمیان  با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی آنها، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و سرانجام با انجام یک سری اقدامات علمی و پلیسی توانستند هویت ۲ سارق سابقه دار که در این سرقت ها دست داشتند را به دست آورده و طی هماهنگی با مقام قضائی متهمان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی به ارتکاب چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی شهروندان در مناطق غرب و شرق شهر اصفهان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این که سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند، به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از سرقت، در صورتی که محوطه ساختمان و کارگاه ها فاقد روشنایی کافی است، روشنایی لازم را تامین و برای کلیه درب ها به ویژه درب ورودی از قفل های مطمئن استفاده کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی وکشف ۸۰ میلیون ریال اموال سرقتی

رئیس مرکزاطلاع رسانی پلیس اصفهان ازشناسایی و دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ جواد درستکار گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی وباغ ویلا، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام تحقیقات گسترده وتخصصی موفق به شناسایی ودستگیری متهم شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت :سارق در تحقیقات انجام شده به ۸۰ میلیون ریال سرقت از اماکن خصوصی وباغ ویلا اعتراف کرد.

رئیس مرکزاطلاع رسانی پلیس اصفهان" با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده وشناسایی مالباختگان به مراجع قضائی تحویل داده شد، به همشهریان توصیه کرد: در صورتی که محوطه ساختمان و کارگاه ها فاقد روشنایی کافی است روشنایی لازم را تامین و برای کلیه درب ها به ویژه درب ورودی از قفل های مطمئن استفاده نمایید و قفل هایی که کلید یدکی آن ها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده است را تعویض کنید.

کشف انبار  احتکار  آب معدنی در  برخوار

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از کشف و ضبط انبار احتکار  آب معدنی  به ارزش یک میلیارد ریال توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ علی براتی ضمن توضیح این خبر گفت: ماموارن فرماندهی انتظایم شهرستان برخوار با اشرافیت اطلاعاتی خود از وجود یک انبار احتکار آب معدنی مطلع شده و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از تکمیل شدن تحقیقات، مأموران با هماهنگی مقام قضائی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۵۳ هزار بطری آب معدنی به ارزش یک میلیارد ریال کشف و فرد محتکر نیز دستگیر و همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر دستور مقام قضائی انبار احتکار کالا پلمپ شد افزود: پلیس به همه کسانی که با احتکار کالاهای اساسی مردم قصد برهم زدن امنیت روانی و آرامش مردم را دارند برابر قانون با قاطعیت تمام برخورد می کند.

جعل کارت های بانکی توسط میوه فروش سیار

میوه فروش سیاری که با قرار دادن دستگاه اسکیمر در دستگاه کارت خوان خود و بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی شهروندان مبالغ قابل توجهی را به طور غیر مجاز برداشت کرده بود توسط ماموران پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی پلیس بیان داشت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنها مبالغی سرقت شده  بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی سرانجام متهم که به استان دیگری متواری شده بود، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم که در کارت خوان خود دستگاهی به نام اسکیمر قرار داده بود، پس از دریافت کارت مشتری، کلیه اطلاعات کارت را کپی برداری نموده سپس این اطلاعات را با دستگاه دیگری به کارت های خام منتقل و به این ترتیب یک نسخه از کارت مشتریان را در اختیار داشته و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت می کرده است.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد : گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می نماید تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارت خوان سیار پرداخت نماید که این امر باعث شده وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، لذا به شهروندان توصیه می گردد در خرید از دست فروشان یا افرادی که ‌ کارت خوان سیار دارند، دقت نمایند دستگاه آنها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه ای اضافه نداشته باشد. لازم به ذکر است پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت عدم ثابت بودن مکان کسب و کار مشکل خواهد بود.

دستگیری باند سارقان کابل های برق فشار قوی در شاهین شهر

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از دستگیری دو سارق حرفه ای که اقدام به سرقت کابل های برق فشار قوی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی مورچه خورت می کردند خبر داد.

سرهنگ رجبعلی مختاری  با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی پاسگاه مورچه خورت موفق شدند درساعات نیمه شب دو سارق را که بوسیله یک دستگاه وانت پیکان مشغول سرقت کابل های برق فشار قوی یک کارگاه صنعتی بودند را دستگیر کنند.

وی افزود: در این عملیات طی  بازرسی از قسمت بار وانت متعلق به متهمان بیش از ۳۰۰ متر کابل مسروقه نیز  کشف شد.

سرهنگ مختاری در پایان با اشاره به اعتراف سارقان به فعالیت بزهکارانه خود خاطر نشان کرد: در این رابطه هردو سارق با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی منتقل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.