قدس انلاین : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: براساس آمار ثبت شده، تخلف سرعت غیر مجاز در جاده های این استان 35 درصد کاهش یافته است.

تخلف سرعت در جاده های خراسان رضوی 35 درصد کاهش یافت

ابراهیم نصری روز دوشنبه  افزود: بر اساس عملکرد 57 سامانه ثبت سرعت در جاده های خراسان رضوی طی چهار ماه نخست امسال حدود 57 میلیون تردد ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییر چندانی نداشته اما سهم تخلف سرعت در این ترددها کاهش چشمگیر داشته است.

وی اظهار داشت: سهم تخلف سرعت در ترددهای جاده های استان در مدت مزبور 9 صدم درصد و در مدت مشابه سال گذشته 14 صدم درصد بود که کاهش بیش از 35 درصدی را نشان می دهد.
وی گفت: فعال بودن سامانه های نظارتی از جمله دوربین های ثبت تخلف و سامانه های ثبت سرعت و فعالیت نظارتی پلیس مهمترین عوامل کاهش قابل توجه سرعت غیر مجاز در جاده های استان است.
نصری افزود: هر ماه گزارشی از تخلف سرعت را به پلیس راه ارسال می کنیم و متخلفین اعمال قانون می شوند که این امر مورد توجه رانندگان قرار گرفته و در تغییر رفتارشان موثر بوده است.
وی اظهار داشت: علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس، دادستانی نیز در حوزه تخلف سرعت وارد عمل شده و خودروهای متخلف را با دستور قضایی توقیف می کند که این اقدامات موجب اثر بخشی و کاهش تخلف سرعت در جاده های استان شده است.
استان خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
همچنین از این مقدار 110 کیلومتر آزاد راه، هزار و 72 کیلومتر بزرگراه و هزار و 289 کیلومتر راه اصلی می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.