مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: در سطح ۴ هزارو ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان رشتخوار کار برداشت پسته آغاز شد.

برداشت پسته از باغات شهرستان  رشتخوار آغاز شد

حمید رضا رضایی درگفتگو با قدس آنلاین  گفت: در سطح شهرستان رشتخوار کار برداشت پسته تا پایان مهر ماه ادامه دارد.
وی در ادامه پیش بینی کرد: امسال ۳ هزارو ۶۰۰ تن پسته خشک از باغات پسته این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار  با اشاره به کاهش  برداشت  این محصول در باغات رشتخوار   افزود: کم آبی در بسیاری از باغات، خشکسالی، تگرگ و سرما سال جاری  موجب کاهش سطح برداشت پسته در شهرستان رشتخوار نسبت به سال گذشته  شده است.
رضایی از کشاورزان خواست: پس از برداشت پسته بدلیل اینکه حجم محصول درختان بالا بوده حتما تغذیه با کود ازته را مد نظر قرار دهند و تغذیه زمستانی برای جلوگیری از سرخشکیدگی درختان را انجام دهند.

به گفته وی سال گذشته بیش از ۴هزار ۱۰۰ تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شد

مدیر  اداره جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار  با توجه به اینکه این محصول بیشتر به صورت خشک، خام و شور در سبد غذایی مردم قرار دارد اذعان داشت: عمده ارقام پسته تولیدی شهرستان شامل اکبری، کله قوچی، احمدآقایی، فندقی است.

رضایی  با توجه به اینکه پسته در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: این محصول برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بدن را کاهش می دهد.

 وی گفت: تنوع کشت در رشتخوار  با توجه به محدودیت منابع آبی مناسب است

وی نیز از  کاشت ده هزارو ۵۰۰ هکتار چغندر بهاره در این شهرستان خبر داد و گفت:۴۲ هزار تن از این سطح زیر کشت برداشت خواهد شد.

گفتنی است شهرستان رشتخوار در تولید گندم ،پسته و زعفران پشتاز در سطح شهرستان های استان خراسان رضوی است که سالانه بیش از 350 هزار تن محصول کشاورزی و دامی به بازار های مصرف ارسال می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.