مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای سیزدهمین طرح آمایش و تمدید یک ساله اقامت پناهندگان و اتباع خارجی دارای کارت آمایش دوازدهم در این استان تا روز بیستم شهریور جاری تمدید شد.

طرح آمایش اتباع خارجی در خراسان رضوی تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد عجمی  در حاشیه بازدید از نحوه خروج اتباع افغانستان در مرز دوغارون افزود: آن دسته از اتباع خارجی که دارای کارت آمایش ۱۲ بوده و تغییراتی در خانوار آنها ایجاد شده می توانند تغییرات صورت گرفته را از هم اکنون اعمال و در مرحله سیزدهم طرح آمایش شرکت کنند.

وی ادامه داد: از مزایای کارت آمایش ۱۳ این است که اگر تبعه خارجی متقاضی اشتغال باشد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی پاسخگوی وی خواهد بود. همچنین داشتن این کارت برای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس، مراجعات بانکی و ترددهای آنان در داخل کشور ضروری است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اتباع خارجی با آغاز اجرای طرح آمایش ۱۳ حداکثر تا مهلت قانونی اعلام شده به دفاتر کفالت در سطح استان مراجعه کنند لذا توصیه می شود افراد واجد شرایط برای دریافت کارت آمایش ۱۳ هرچه سریعتر اقدام نمایند.

وی افزود: از ابتدای شروع ثبت و نام طرح آمایش مرحله سیزدهم تاکنون ۹۰ هزار نفر از اتباع خارجی در خراسان رضوی در این طرح شرکت و موفق به دریافت کارت شده اند. این تعداد ۸۰ درصد جمعیت اتباع خارجی استان را تشکیل می دهند.

او به ثبت و نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس نیز اشاره و بیان کرد: همزمان با ثبت و نام دانش آموزان اتباع خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی جدید سه هزار دانش آموز فاقد مدارک هویتی معتبر در مدارس خراسان رضوی ثبت نام کرده اند. هم اینک خراسان رضوی ۶۰ هزار دانش آموز اتباع دارای مدارک اقامتی معتبر و ۱۷ هزار دانش آموز فاقد مدارک اقامتی معتبر دارد.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی در جامعه شهری، سه درصد در میهمانشهر تربت جام و دو درصد در شهرستانها سکونت دارند.

عجمی گفت: ۱۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در خراسان رضوی مشمول طرح آمایش ۱۳ هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.