معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: طبق آمار موجود بیشترین تقاضای اشتغال در روستاها ودر حوزه دامپروری است.

بیشترین تقاضای برای اشتغال در روستاو حوزه دامپروری است

به گزارش قدس انلاین ، سید حسین کرابی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین تقاضای اشتغال در روستا و در بخش دامپروری است  و مشاغل ایجاد شده امسال به ترتیب شامل ۵۲۹ مورد دامپروری، ۴۶۸ مورد خدمات،۹۲ مورد صنعتی و تولیدی، ۶۸ مورد کشاورزی و ۶۳ مورد صنایع دستی است.

وی افزود:باتوجه به تخصیص بودجه ویژه اشتغال زایی روستایی علاوه بر تثبیت جمعیت، جلوگیری از مهاجرت و افزایش نرخ شاغلان به رشد و توسعه روستاها کمک می شود.

معاون کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد:این نهاد برای اجرای هزار و ۲۱۹ طرح اشتغال بیش از ۲۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد و بانک ها هزینه کرده است.

وی گفت: با نظارت های فصلی و مرتب کمیته امداد انحراف در اشتغال به صفر رسیده است و کارشناسان و ناظران طرح های اشتغال این نهاد با رفع مشکلات احتمالی و انجام فعالیت های مختلف به پایداری بیشتر طرح ها کمک می کنند.

کرابی تاکید کرد:مراحل ایجاد اشتغال توسط این نهاد از شناسایی ظرفیت ها، هدایت و مشاوره شغلی، برگزاری دوره آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، اعطای تسهیلات قرض الحسنه تا نظارت و کنترل و در نهایت رسیدن به توانمندسازی و خودکفایی است. کمیته امداد سال گذشته ده هزار و ۴۹۱ طرح را با بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان اجرا کرده است.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.