مدیر یک اقامتگاه بوم‌گردی در نیشابور گفت: متاسفانه حمایت میراث فرهنگی از حوزه اقامتگاه بوم‌گردی نزدیک به صفر است.

حمایت میراث فرهنگی از ما نزدیک به صفر است

به گزارش قدس آنلاین حسین آقایی، پیرامون وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و میزان حمایت و استقبال از این حوزه اظهار کرد: متاسفانه حمایت میراث فرهنگی از ما تقریبا نزدیک به صفر است؛ البته میراث نیز چندان از ما راضی نبوده و تاکید بر استخدام خدمه، بیمه و کارآفرینی دارد. این در حالی است که حتی برای دریافت وام نیز مشکلات زیادی داشتیم، به طوری که مجبور به انصراف از درخواست وام شدیم و تنها کاری که صورت گرفته، مجوز و پروانه فعالیت است که هر ۶ ماه تمدید می‌شد که متاسفانه از نوروز به این طرف، تمدید نشده است. با این وجود، امیدواریم وضعیت حاضر، از آنچه که هست بهتر شود.

وی افزود: استقبال و مراجعه مردم به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در گذشته نسبت به زمان حال بسیار بهتر بود و بازدیدکننده زیادی داشتیم؛ اما متاسفانه در یکی دوماهه اخیر، وضعیت نابسامان شده و به نوعی می‌توان گفت خبری از بازدیدکننده نیست و با وجود چنین اوضاعی، تصور نمی‌کنم فردی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کند به جایی برسد.

این مدیر اقامتگاه بوم‌گردی اضافه کرد: تلاش ما بر این بوده تا خدمات و فضای اقامتگاه به گونه‌ای باشد که افراد بازدیدکننده، برای بار دوم نیز استقبال داشته باشند و اقامتگاه بوم‌گردی را به دیگران نیز برای استقبال و مراجعه معرفی کنند که خوشبختانه تا به حال نیز از این جهت برای افراد راضی‌کننده بوده‌ایم. با این وجود، علاقه به سرمایه‌گذاری و توسعه بیشتر فعالیت‌ها در این حوزه داریم که متاسفانه در حال حاضر، هیچ انگیزه، امید و دلگرمی در این خصوص وجود ندارد.

آقایی در مورد نحوه تبلیغات و توسعه فعالیت خود در این حوزه عنوان کرد: معمولا در بخش تبلیغات، در فضای مجازی اقداماتی را صورت می‌دهیم و همان‌طور که گفته شد، تا حدود سه ماه پیش این اقدامات جواب داد و آخر هفته تور و اواسط هفته بازدید و نیز مراسمات خاصی داشتیم و به لحاظ کیفیت و فضا نیز تلاش زیادی در افزایش رضایت مردم داشته‌ایم. همچنین، تقریبا می‌توان گفت که محل اقامتگاه، یک مکان ییلاقی، مناسب و استثنایی است.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.