سخنگوی گردانهای حزب الله عراق از مداخلات آمریکا در روند سیاسی این کشور و تعیین نخست وزیری که با سیاستهای واشنگتن هماهنگ باشد خبر داد.

آمریکا در روند سیاسی عراق و تعیین نخست وزیر دخالت می کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمد محیی» سخنگوی رسمی گردانهای حزب الله عراق تاکید کرد: آمریکا تلاش می کند تا یک نخست وزیر عراقی که با سیاستهای این کشور هماهنگ باشد به عراق تحمیل کند. آینده حضور نظامیان آمریکایی در عراق در گرو این است که چه کسی به عنوان نخست وزیر انتخاب می شود.

وی در ادامه افزود: آمریکا تلاش می کند تا ائتلافی میان الفتح و سائرون در عراق تشکیل نشود. هیچ مانعی ندارد که میان این دو ائتلاف تشکیل شود. مداخلات آمریکا مانع اعلام ائتلاف بزرگتر می شود.

محیی تاکید کرد: آمریکا نباید میزان صبر و تحمل ملت عراق و قدرت ملی آن را آزمایش کند. برخی نمایندگان عراقی به سفارت آمریکا در بغداد فراخوانده شده و با خودروهای وابسته به سفارت به این ساختمان برده شدند.

وی تصریح کرد: اقدامات واشنگتن در بغداد تلاشی برای تأثیر گذاشتن بر مسائل امنیتی، نظامی و سیاسی است. آمریکا تلاش می کند تا هر کسی را که با داعش مبارزه می کند مجازات کرده و شکست دهد. این کشور می کوشد تا از طریق عراق، ایران را تحت محاصره درآورد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.