همدان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افزایش ۱۱۵ درصدی مشارکت مردم همدان در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: ۴۵ هزار و ۶۹۹ نفر دراین جشنواره شرکت کردند.

افزایش ۱۱۵ درصدی مشارکت مردم همدان در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش قدس آنلاین، عاطفه زارعی  در اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در سه سطح شهری، روستایی و عشایری برگزار شد، اظهار کرد: امسال نخستین سال برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در بین عشایر استان بود که خوشبختانه استقبال خوبی را از سوی آنها شاهد بودیم.

وی به تقسیم‌بندی گروه سنی کودک، نوجوان، بزرگسال در جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های جشنواره ارائه کتاب به دو صورت چاپی و الکترونیکی بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد:‌ با دسترسی افراد به کتابخانه‌ها ارائه اینترنتی کتاب‌ها نیز احساس شد به همین دلیل شرایطی را فراهم کردیم که این کتاب‌ها در دورترین نقاط نیز قابل دسترس باشند.

وی با تاکید به اینکه رفتار مطالعاتی مردم مبنی بر این بود که از فضای مجازی با توجه به آموزش، استقبال خوبی صورت گرفت، گفت: مشارکت مردمی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان ۴۵ هزار و ۶۹۹ نفر بود.

زارعی از افزایش ۱۱۵ درصدی مشارکتی مردم را در جشنوراه کتابخوانی رضوی خبر داد و افزود:‌ در مسابقات مکتوب ۲۷ هزار  و ۳۱۰ نفر و بخش آنلاین ۱۸ هزار و ۳۸۹ نفر  از استان شرکت کردند.

وی به یک‌هزار و ۲۰۰ پویش مجازی در بخش آنلاین اشاره کرد و گفت: در گروه سنی کودک ۱۶ هزار و ۵۹ نفر و در گروه سنی نوجوان ۸ هزار و ۱۷۱ نفر شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه در گروه سنی جوان و بزرگسال شاهد شرکت ۲۱ هزار و ۴۶۹ نفر بودیم، خاطرنشان کرد:‌ مشارکت دستگاه‌های مختلف در این جشنواره قابل تقدیر است.

وی با تاکید به اینکه هم‌افزایی مردم و مسوولان استان باعث شد اتفاق خوب در استان قرم بخورد و این ریشه در فرهنگ مطالعاتی همدان دارد، افزود: با ایجاد زیرساخت‌ها می‌توانیم به شاخص‌های استاندارد جهانی در حوزه کتابخوانی دست‌ یابیم.

زارعی با بیان اینکه تقدیر از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی در سطح استانی انجام شد، گفت:‌ در جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح ملی نیز منتخبان استانی تقدیر خواهند شد.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.