سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده از حیث کمی در افق ۱۴۰۴ باید پذیرای ۴۰ میلیون زائر باشیم.

برنامه ریزی برای پذیرایی از ۴۰ میلیون زائر بارگاه رضوی درافق ۱۴۰۴

به گزارش قدس انلاین ، سید جواد حسینی  یکشنبه شب در برنامه زنده رادیویی شب هنگام اظهار کرد: گسترش و توسعه زیارت و فرهنگ میزبانی یکی از ا هداف مهمی است که در استان با جدیت پیگیری می شود و از حیث کمی در افق ۱۴۰۴ باید پذیرای ۴۰ میلیون زائر باشیم که هشت  میلیون  آن زائران خارجی هستند.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کردند که سه  میلیون را زائر خارجی تشکیل می دادند ضمن اینکه بر اساس پیش بینی ها و طبق سنت هرساله،  امسال بیش از پنج میلیون زائر در دهه آخر صفر به مشهد مشرف خواهند شد.

سرپرست معاوندت زائران استانداری ادامه داد: سند توسعه کمی و کیفی زیارت با ۱۰ راهبرد ، ۳۷ سیاست، ۱۴۰ برنامه، ۱۳ بسته حمایتی و ۸۲۵ پروژه  تدوین و تصویب شده است.

وی گفت: ضریب ماندگاری زائران  ۳.۵ روز اعلام  شده است و تلاش داریم با اجرای طرح های مختلف ضریب ماندگاری افزایش یابد و در این راستا  طرح مبدا به مبدا که برای ایام غیر پیک با تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی خدمات تدوین شده  وسال گذشته  ۱۰۵ هزار نفر را در این قالب پوشش داد و توفیق  تشرف یافتند ویا طرح  زیارتی مهر رخشان رضوی برای زیارت اولی ها که از دیگر برنامه ها بود که ۴۳ هزار نفر طی سال گذشته در قالب این طرح به مشهد سفر کردند.

حسینی تاکید کرد:۳۵ زائرسرای ارزان قیمت در حال ساخت است که ۵ زائر سرا افتتاح شده و ۸ زائر سرا هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: ۱۱۶ هزار تخت رسمی، ۲۰۵۳ تأسیسات گردشگری در قالب هتل، هتل آپارتمان ، مهمانپذیر، آژانس مسافرتی، خانه ساز، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع های پذیرایی بین راهی و سفرخانه های سنتی برای اسکان زائران ایجاد شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: ارتقاء فرهنگ زیارت به عنوان یک هدف مهم دنبال می شود و نماد این امر مشارکت های داوطلبانه، طرح خادمان افتخاری است که در سال گذشته موجب شد ۵۵ هزار خادم افتخاری در ۳۴ نوع خدمت بکار گرفته شوند و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت به زائران ارائه کنند.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.