خیابان پرستار و عارف در مجاورت بیمارستان قائم مشهد به لحاظ موقعیتی که دارد و تجمع مطب پزشکان، یکی از پرترددترین خیابان‌های سطح شهر است، بخصوص در ساعات بعد از ظهر و پاسی از شب.

اقدام اورژانسی برای حل مشکل پارکینگ خیابان پرستار و عارف

تجمع خودروهایی که اکثر آن‌ها همراه بیمارانی هستند که به پزشک مراجعه کردند و در بعضی مواقع باید ساعت‌ها در آنجا منتظر بمانند نیز بر مشکلات ترافیکی این خیابان افزوده است که قطعاً برای رفع این مشکل باید به فکر پارکینگهایی بود که مشکل شلوغی خودروها در خیابان پرستار را حل و فصل نماید. حدود دو سال پیش قطعه زمینی حد فاصل پرستار ۲ و ۴ وجود داشت که در مقطعی مردم برای پارک خودروهایشان از آن استفاده می‌کردند و تعدادی از خودروهای سرگردان برای پارکینگ را در خود جای می‌داد. این زمین بعد از مدتی برای عملیات ساخت پارکینگ طبقاتی گود برداری شد، اما هنوز پس از حدود یک سال یا شاید هم بیشتر جز گود برداری کاری دیگری در این خصوص انجام نشده است.

جای پارک نیست

مرد میانسالی در حالی که به سختی داشت خودرواش را در حاشیه خیابان پرستار پارک می‌کرد در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که شرایط برای پارک ماشین در این خیابان چگونه است، گفت: باور کنید من در حدود ۲۰ دقیقه است که دنبال جای پارک می‌گردم همه کوچه‌های اطراف را گشته‌ام تا سرانجام اینجا را پیدا کنم. همسرم مریض است و چون وقت دکتر داشت او را قبل از این پیاده کردم تا ماشینم را پارک کنم و خودم را به او برسانم.

او می‌افزاید: همه آن‌هایی که به اینجا می‌آیند با مشکلات جسمی و بیماری مواجه هستند و اگر قرار باشد کلی از وقتشان صرف پیدا کردن جای پارک تلف شود، خیلی مشقت بار می‌شود، چه خوب است مسئولان برای پارکینگ این خیابان فکری اصولی بردارند.

وی همچینن ادامه می‌دهد: البته فکر می‌کنم همین گودبرداری که بین پرستار ۲ و ۴ انجام شده است، برای ایجاد پارکینگ باشد، اما ما که چند ماه است برای درمان بیماری همسرم به اینجا مراجعه می‌کنیم تغییر چندان احساس نکردیم؛ همانی بوده که اکنون شما می‌بینید.

کلافه شدم

فرد دیگری که با پلیس راهنمایی و رانندگی بر سر جریمه شدنش در حال چانه زنی است و از شهرستان به مشهد آمده است در واکنش به پرسش خبرنگار ما می‌گوید: همه سختیهایی که برای سفر به مشهد و پیدا کردن مطب دکتر کشیدیم یک طرف، نبود جای پارک برای ماشینم طرف دیگر.

او می‌افزاید: پس از کلی معطلی برای جا پارک جایی برای پارک ماشینم پیدا نشد و برای اینکه وقت دکترم نگذرد و بتوانم خودم را به موقع برسانم مجبور شدم در محل پارک ممنوع پارک کنم و دیدید که پلیس هم جریمه برایم نوشت. واقعاً کلافه شدم، کاش مکان دیگری برای مطب پزشکان در نظر گرفته شود تا مردم براحتی بتوانند به آنجا مراجعه کنند و دغدغههایی از این دست نداشته باشند.

شهروندی دیگر وقتی متوجه شد ما برای تهیه گزارش مراجعه کردیم با گلایه از شرایط موجود در خیابان پرستار گفت: من در یکی از همین داروخانه‌های این خیابان مشغول به کار هستم شاید هر روز شاهد درگیری مردم با هم یا با مأموران پلیس برای جای پارک باشیم. ما نیز شرایط برایمان خیلی سخت شده است؛ چرا که اگر برایمان بار بیاورند مشقات خاص خودش را برای تخلیه داریم.

چرا برای پارکینگ کاری نمی‌کنند

وی در ادامه می‌افزاید: خیلی خوشحال شدیم وقتی فهمیدیم که قرار است در حاشیه خیابان پرستار پارکینگی طبقاتی ساخته شود، اما فقط گودبرداری شد و کار خاصی برای آن انجام نشده، حتی حصاری هم که دور این گودبرداری کشیده شده است قسمتی از خیابان را گرفته و خودش موجب ترافیک بیشتر شده است. نمی‌دانیم اگر قرار بود کاری انجام نشود، چرا همان زمینی که چند جای پارک داخلش بود را گود کردند و این شرایط به وجود آمد.

او ادامه می‌دهد: اگر موضوع شهرک سلامت با جدیت پیگیری می‌شد و مطب پزشکان به آنجا منتقل می‌شد، دیگر مردم این همه سرگردان نبودند و مشکلی از این بابت نداشتند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.