هجمه‌های اخیر نسبت به حضور زائران عراقی در مشهد الرضا(ع) واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

پیگرد قضایی برای شایعه سازان نسبت به حضور زائران عراقی در مشهد

از آن جمله می‌توان به اظهارات نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس اشاره کرد. آیتالله علم الهدی گفته بود: دشمن نابکار غربی و استکباری نیز می‌خواهد مشهد را از قداست بیندازد؛ مسئله مرقد مطهر امام هشتم(ع) و عتبه علی بن موسی‌ الرضا(ع)، وسیله توجه تمام جهان شیعه به این نقطه است و ایران با این کیفیت، دیپلماسی جهانی پیدا می‌کند، اگر مشهد از قداست افتاد، دیپلماسی جهانی و بین‌المللی ایران از بین می‌رود، دشمن به این هم توجه دارد، شهر را از قداست بیندازند، با این که شهر را از قداست بیندازند، این توطئه توسعه فحشای عراقی‌ها در مشهد با زنان مشهدی را راه انداختند.

همچنین استاندار خراسان رضوی روز شنبه گذشته و در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در همین زمینه واکنش نشان داد و آن را یک توطئه وحدت شکن با سفارش سعودی‌ها و روزنامه گاردین به همراهی عده‌ای از عوامل داخلی در آستانه اربعین حسینی به منظور سیاه نمایی روابط دو کشور ایران و عراق دانست. علیرضا رشیدیان تأکید کرد: برای خنثی کردن این توطئه باید وحدت عمومی را انسجام ببخشیم و با مشارکت مردم اقدامات لازم را انجام دهیم. رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور نیز گفت:‌ مسئولان استانی شهرهای مذهبی کشورمان فساد زائران عراقی را تأیید نکرده‌اند.

در عین حال به جهت اهمیت موضوع خبرنگار ما در حاشیه نشست سالیانه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با طرح این پرسش که این هجمه‌ها موجب تقدس زدایی از مشهدالرضا(ع)، خسارت احتمالی به صنعت گردشگری استان و موجب موج سواری و سوء استفاده بنگاه‌های سخن پراکنی و رسانه‌های معاند خارجی شده و آیا دادستانی نسبت به شبکه نفاق داخلی، عوامل نفوذی بیگانه و برخی رسانه‌های داخلی همسو با خارجی‌ها در این جریان سازی اعلام جرم کرده، نظر دادستان را جویا شد.

قاضی غلامعلی صادقی پاسخ داد: برای این عده، اعلام جرم شده و علاوه بر تشکیل پرونده قضایی، متخلفین و یا رسانه‌ها و افرادی که در داخل بلندگوی تبلیغات ناجوانمردانه دشمنان شده، تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.