مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی گفت:مراسم سوگواری و عزادران حسینی در ایام محرم در اقصی نقاط استان با پوشش گسترده رادیویی و تلویزیونی، با شکوه تمام به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد

اعلام ویژه برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی در ایام سوگواری و عزاداری محرم


به گزارش قدس آنلاین، محسن نصرپور مدیر کل صدا وسیما خراسان رضوی  با بیان تسلیت ایام عزاداری و سوگواری حسینی گفت:محرم یادآور بزرگ‌ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان‌های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند.

وی با اشاره به پوشش گسترده صدا وسیمای خراسان رضوی از مراسم عزاداری در ایام محرم، افزود:در حوزه سیما پخش مراسم تعویض پرچم به صورت زنده از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری به تهیه کنندگی علی خیابانی و پخش مراسم"سلام حسین"به صورت زنده از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش شد.

نصر پور با بیان اینکه برنامه‌های "شیرخوارگان حسینی" و"احلی من العسل"به تهیه کنندگی عباس غلام پور به صورت زنده از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود. عنوان کرد:همچنین سخنرانی‌های مذهبی حرم رضوی و مرثیه آفتاب به صورت روزانه از حرم رضوی شامل مداحی، کارشناسی و ... به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور پخش می‌شود؛ و پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورا حرم رضوی و ورودی‌های حرم به تهیه کنندگی گروه معارف اسلامی رو انتن می‌رود.

مدیر کل صدا و سیما خراسان رضوی گفت:در حوزه صدا برنامه حسینیه دل به تهیه کنندگی رضا سلیمانی به مدت ۹۰ دقیقه روی آنتن می‌رود واز آیتم‌های این برنامه می توان به گزارش مردمی، گزارش از شهرها و حرم مطهر، گفتار مجری و نمایش نام برد.

نصر پوربا اشاره به حوزه برون مرزی افزود: دربخش تاجیکی برنامه حماسه حسینی در ۱۲ برنامه و مدت هر برنامه ۱۵ دقیقه پخش می‌شود وگفتار، کارشناسی، آوا و نوای محرم، داستان کربلا از زمان ورود امام حسین (ع) به کربلا تا لحظه شهادت از آیتم‌های این برنامه است. همچنین نویسندگی، تهیه کنندگی و گویندگی این برنامه بر عهده حمید حاتم زاده مقدم است وصدا برداری این برنامه حسین اکبری بر عهده دارد.

نصر پور در ادامه گفت:در بخش دری نیز برنامه "روایت دل دادگی "به مدت ۲۰ دقیقه در ۱۳ برنامه اجرا می‌شود. تهیه کننده این برنامه بر عهده مریم بذرگری می‌باشد، همچنین برنامه "نغمه‌های عاشورایی"به تهیه کنندگی عبدالحکیم وفا در ۱۳ برنامه به مدت ۳۰ دقیقه روی انتن می‌رود؛ و در بخش ازبکی نیز ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا به تهیه کنندگی وحیده اسکندری و امید صفایی نیا به مدت ۱۲ دقیقه پخش می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.