شهروندان فلسطینی در نوار غزه خود را برای شرکت در راهپیمایی بزرگ بازگشت امروز تحت عنوان "مقاومت گزینه ما است" آماده می کنند.

" مقاومت گزینه ماست"؛ شعار این هفته راهپیمایی بازگشت فلسطینی‌ها

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، 

به نقل از رسانه های فلسطینی، هیئت ملی عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره از اهالی غزه خواسته است تا به طور موثر در راهپیمایی جمعه "مقاومت گزینه ما است" در محل چادرهای بازگشت در مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی شرکت کنند.

این هیئت بر تداوم راهپیمایی بازگشت تا رسیدن به همه اهداف خود و در صدر آن شکسته شدن محاصره غزه و از بین بردن طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن تاکید کرد.

این هیئت همچنین برتداوم راهپیمایی برای حفاظت از حق فلسطینی ها در بازگشت به خانه و کاشانه خود و نیز گزینه مقاومت تاکید کرد.

براساس اعلام این هیئت، راهپیمایی به طور مستقیم با نماز عصر آغاز و ساعت هفت و نیم شب به وقت محلی به پایان می رسد.

حدود 172 فلسطینی از زمان آغاز راهپیمایی بازگشت در سی ام ماه مارس گذشته تاکنون به دست نیروهای رژیم صهیونیستی شهید و 19139 نفر دیگر زخمی شده اند.

هشدار حماس درباره نقشه های اسرائیل و آمریکا علیه مسجد الاقصی

جنبش حماس با صدور بیانیه ای تاکید کرد که تشدید یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی همسو با طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن است که هدف از آن از بین بردن مسئله فلسطین می باشد.

جنبش حماس در بیانیه خود آورده است: تشدید یورش شهرک نشینان صهیونیستی به مسجد الاقصی در برهه اخیر بیانگر نقشه های اشغالگران برای سیطره بر آن و تحمیل روایت صهیونیستی است. آنها این امر را در تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی (مسجد الاقصی) به عنوان مقدمه ای برای سیطره کامل بر آن انجام می دهند.

این بیانیه افزود: این تلاش های صهیونیست ها همسو با طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن در منطقه است که شهر قدس را هدف قرار داده است؛ بدون اینکه توجهی به جایگاه مقدس آن در نزد عموم مسلمانان و بویژه ملت فلسطین داشته باشد.

جنبش حماس در این بیانیه به رژیم صهیونیستی درباره تداوم یک رویکرد تجاوزگرانه و تحریک آمیز علیه مسجد الاقصی هشدار داد و این رژیم را مسئول کامل عواقب هرگونه تنش ناشی از یورش های صهیونیست ها به این مسجد دانست و تاکید کرد که این اقدامات با واکنش خشمگین ملت فلسطین در هر مکانی روبرو خواهد شد زیرا مسجد الاقصی خط قرمز است که نمی توان در قبال اهانت به آن سکوت کرد.

جنبش حماس همچنین از ملت فلسطین خواست تا با حضور بیشتر در صحن مسجد الاقصی به مقابله با یورش های صهیونیست ها و خنثی کردن نقشه های اشغالگرانه و شهرک سازی آنها بپردازند و جلوی هرگونه یورش یا تعدی به این مسجد را با قدرت بگیرند.

جنبش حماس در بیانیه خود از کشورهای عربی و اسلام و ملت های عرب خواست تا نقش خود را در دفاع از قبله اول مسلمین و مکان معراج پیامبر اکرم (ص) ایفا کرده و خشم خود را از نقض مکرر حرمت این مکان از سوی اشغالگران ابراز دارند.

در این بیانیه تاکیده شده است: دفاع از مسجد الاقصی وظیفه ای دینی و ملی است و خون و جان ما در راه حفاظت از این مسجد در برابر پلیدی غاصبان ناچیز است و با هر هزینه ای از قدسیت آن پاسداری خواهیم کرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.