دامپزشک باغ وحش مشهد گفت: پلنگ ارس باغ وحش مشهد با هماهنگی صورت گرفته برای نخستین بار در کشور مورد MRI رنگی قرار گرفت.

پلنگ باغ وحش مشهد برای تشخیص عفونت مورد MRI رنگی قرار گرفت

 به گزارش قدس آنلاین،  فربد هومن دامپزشک باغ وحش مشهد گفت:با توجه به سابقه تشنجی ارس،  پلنگ باغ وحش مشهد با هماهنگی صورت گرفته برای نخستین بار در کشور  مورد MRI رنگی قرار گرفت که  در آزمایش این حیوان اولیه علائم عفونت نداشت و عاملی برای وضعیت فعلی این حیوان یافت نشد.

وی افزود: MRI تشخیصی یکی از راه‌ها برای بررسی وضعیت این حیوان و تومور و انگل مغزی بود و با هماهنگی صورت گرفته با مدیرکل محیط زیست استان و همیاری معاون دادستان مشهد توانستیم که این پلنگ را mri رنگی کنیم و در کنار آن آنژیوگرافی نیز صورت گرفت که این دو کار برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و فتح بابی برای درمان تخصصی حیوانات شد.

دامپزشک باغ وحش مشهد گفت: در این روش درمان، حیوان باید بیهوش شود و ریسک بیهوشی صورت گرفت و خدا را شکر دو ساعت کامل این حیوان بیهوش بود و سپس به حالت هوشیار بازگردانده شد، در حال حاضر منتظر هستیم متخصصان رادیولوژی فیلم mri را بخوانند و گزارش را به ما بدهند.
 
دکتر هومن  گفت: برای نخستین بار در این زمینه یک تیم تخصصی فعال شد و در موارد مشابه نیز این تیم قابلیت پیگیری مسائل و مشکلات درمان را دارد.

 ارس پلنگ نری است که از مناطق حفاظت شده استان خراسان‌رضوی توسط متخلفان ضبط شد که بعد از پیگیری یگان ویژه، حیوان به باغ وحش منتقل شد.
 
این حیوان ۶ ساله است و از پنج سال پیش مشکل تشنج داشته و دچار تشنج شدیدی شده بود.
 
پیگیری زیادی برای درمان آن صورت نگرفته بود، اما در دو ماه اخیر با حمایت محیط‌ زیست استان خراسان رضوی و تشکیل تیم تخصصی پیگیری شدیدتر و روند درمان حیوان آغاز شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.