به مناسبت همزمانی سالروز واقعۀ کربلا و روز شعر و ادب فارسی، به همّت کتابداران آستان‌قدس‌رضوی، هفته پایانی تابستان، با نواختن «زنگ کتاب» با موضوع اشعار عاشورایی در مراکز بی‌سرپرست و بدسرپرست مشهد، به سرانجام رسید

«زنگ کتاب» با طعم شعر و عاشورا/کتابداران آستان‌قدس‌ برای بچه ها کتاب شعر خواندند

به گزارش قدس آنلاین، جمعی از کتابداران و کارشناسان کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در قالب طرح «زنگ کتاب» و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، در مراکز بی‌سرپرست و بدسرپرست مشهد حاضر شدند و به معرفی و خوانش شماری از کتاب‌های منتخب برای گروه‌های سنی مختلف پرداختند.

رئیس ادارۀ کتابخانه های عمومی آستان‌قدس‌رضوی در این خصوص بیان کرد: مصادف با ایّام سوگواری امام حسین(ع) و روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب پارسی، اشعار عاشورایی موضوع مناسب زنگ کتاب در آخرین هفتۀ شهریورماه انتخاب شد.
محمد مشایخی افزود: در این هفته، با محوریت محرّم و گرامی‌داشت یاد حضرت اباعبدالله الحسین، ابیاتی از سروده‌های شهریار در وصف شهدای کربلا و ترکیب‌بند برجستۀ محتشم کاشانی که مرثیه‌ای فاخر در سوگ آنان است، برای مخاطبین خوانده شد. به علاوه، در این هفته، محمّد حسین شهریار، این شاعر شیعی، که از شاعران متعهّد انقلاب اسلامی است و در بخش زیادی از اشعارش، سعی کرده افکار شیعه را تبیین کند و اشعار زیادی را در وصف اهل بیت علیهم السلام به زبان فارسی و ترکی سروده است، در زنگ کتاب معرفی شد.
وی ادامه داد: همچنین قصه‌گویی این هفته زنگ کتاب، با برش نخل و شمشیر و تعریف قصه کودکانه برای خردسالانی که در مراکز بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌شوند اجرا شده است و این واقعۀ بزرگ برای خردسال تا بزرگسال کانون توجه بوده است.
گفتنی است، طرح زنگ کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه از ابتدای سال جاری از سوی کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در مراکزی نظیر مراکز توان‌یابان، مدارس و مؤسسات متقاضی برای گروه‌های مختلف سنی اجرا شده است.
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.