مهرمان، رنگ مهر نمی‌گیرد؛ مگر آنکه بی‌تفاوت از کنار نامهربانی‌ها نگذریم. «کمپین آرزوهای قشنگ» در حاشیه همه فعالیت‌های کمک به محرومان، امسال در آغاز سال تحصیلی، آرزوهای بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز را برآورده کرد.

برآورده شدن ۱۰۰۰ آرزوی قشنگ درماه مهر

سمیرا شاهوردی، بانوی ۳۳ ساله‌ای از اهالی لرستان، سال‌هاست ساکن مشهد شده و به همراه یک گروه جهادی کارش را از حاشیه شهر مشهد آغاز کرده و تا ویرانه‌های زلزله کرمانشاه گسترش داده است.

او به عنوان مسئول این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: دوسال گذشــته بیش از ۴۰۰۰ آرزو را به یاری خدا و کمک خیرین برآورده کرده‌ایم و همراه با آغاز سال تحصیلی و محرم، توان خود را بر کمک به دانش‌آموزان و عزاداری حسینی گذاشتیم.

 کمک در ۱۷ روستای مرزی خراسان جنوبی

وی خاطرنشان ساخت: امسال در آستانه سال تحصیلی ۸۰۰ بسته کامل تحصیلی در حاشیه مرز ایران و افغانستان توزیع شد که این بسته‌ها شامل کیف مدرسه و نوشت‌افزار است و در خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان و دهستان بندان که شامل ۱۷ روستاست، توزیع شد.

 ایتام و اولویت‌ها

شاهوردی همچنین از توزیع ۱۰۰ بسته کامل برای سال تحصیلی برای ۱۰۰ دانش‌آموز یتیم خبرداد و افزود: دراین طرح ایتام در اولویت قرار گرفتند و تمامی لباس فرم و کیف و کفش و بسته کامل نوشت‌افزار به این ایتام اهدا شد.

 کمک در حاشیه شهرمشهد

این بانوی پرتلاش ادامه داد: علاوه بر این طرح در حاشیه شهر مشهد نیز در منطقه شهرک شهید رجایی ۱۰۰ بسته کامل به همراه هزینه ثبت‌نام به دانش‌آموزان اهدا شد.

 عزاداری و توزیع غذا در مناطق محروم

وی توضیح داد: در دهه اول محرم نیز برنامه‌های عزاداری در مناطق محروم را همراه با اهدای بسته‌های تحصیلی در دستورکارمان قرار دادیم و در شب عاشورا و ظهرعاشورا توانستیم به همت خیرین، بیش از ۱۵۰۰ وعده غذایی را در مناطق محروم و روستاها توزیع کنیم.

 حمایت از کالای ایرانی

شاهوردی تصریح کرد: تمامی بسته‌های اهدایی نوشت‌افزار و کیف و کفش و... ازکالاهای ایرانی تهیه شده است که به دانش‌آموزان محروم اهدا شد.

وی در ادامه از سابقه فعالیت گروه آرزوهای قشنگ نیز چنین گفت: ما کارمان را از یک گروه تلگرامی در فضــای مجــازی شــروع کردیــم و هــم اکنون بــا کمــک کمیتــه امــداد خراســان رضوی، مجوز مرکز نیکوکاری آرزوهای قشنگ را اخذ کردیم.

شاهوردی یادآور شد: معاونت فرهنگی سپاه هم کانونی را در حاشـیه شــهر مشهد به پویش آرزوهــا اختصاص داده اسـت تــا حضور وتأثیرمان را بیشتر کنیم.

وی از رسیدن حداقل ۱۰۰ آرزوی قشنگ در ماه خبر داد و تصریح کرد: تقاضاهای کمک زیادی به دسـت ما می‌رسد و تنها افراد زیرخط فقر اولویت انتخاب ماست. برای اجابت این آرزوها کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ایم که پنج تا ۲۰ نفر عضو اصلی دارند.

وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه مشــارکت خوب بوده و مردم مهربانمان همچون همیشه، یک پای کارخیر هستند؛ در غیر این صورت، برآورده شدن آرزوهای قشنگ میسر نبود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.