مجموعه آموزش و پرورش شهرستان مه‌ولات بزرگ‌ترین اداره دولتی این شهرستان به شمار می‌رود که با توجه به شرایطی که دارد هر گونه رخدادی خیلی زود همه گیر شده و تأثیرگذار می‌شود.

تلاطم در سکانداری اداره آموزش و پرورش مه‌ولات کی پایان می‌یابد؟

موضوع سکانداری اداره آموزش وپرورش مه ولات که چند وقتی می‌شود با جریان بازنشسته شدن رئیس این اداره گره خورده ذهن خیلی‌ها را به خودش مشغول نموده است. به گونه‌ای که چند ماهی هنوز از پا گرفتن دولت دوازدهم نگذشته بود و شاید هم قبل‌تر از آن افرادی که در حوزه مدیریت این اداره بودند با رایزنی با دوستانی که بعضاً در بدنه دولت سمتی داشتند و جلب نظر نماینده شهرستان در مجلس خودشان را آماده دریافت حکم ریاست می‌کردند. حتی این جریان خیلی داغ شده بود و گفته می‌شد حکم را هم گرفته‌اند، اما بروز یکسری اتفاقات همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داد و ادامه فعالیت جعفری در سمت ریاست آموزش و پرورش مه ولات تا به حال تمدید شد.

بعد از این جریان موضوع ریاست اداره آموزش و پرورش وارد مرحله جدیدی شد. جعفری رفتنی بود هرکسی با هر توانی که داشت برای اعمال نظر و انتخاب فرد مورد نظرش به عنوان رئیس جدید تلاشش را به کار می‌گرفت. گزینه مورد نظر فرمانداری به عنوان نهاد اجرایی کل شهرستان پر رنگ‌ترین گزینه برای رسیدن به صندلی ریاست این اداره بود. اما همسو نبودن طیف فرهنگیان با نظر فرمانداری معرفی این گزینه را هم به عنوان مسئول جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان مه ولات تحت تأثیر خود قرار می‌داد. البته که همین اتفاق هم افتاد در حالی که حتی مراحل پایانی و معرفی گزینه مورد نظر فرمانداری در حال انجام بود و قرار بود همین یکشنبه گذشته معارفه انجام پذیرد، اما اعتراض برخی از فرهنگیان به این انتصاب سبب شد تا گزینه مورد حمایت فرمانداری نیز منتفی شود.

نکته قابل توجه در موضوع انتخاب و انتصاب رئیس جدید آموزش و پرورش مه ولات آن هم در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید آن است که به شکل سؤال برانگیزی طیف‌ها و گروه‌هایی در بدنه این اداره با مهره چینی‌هایی که انجام داده‌اند سعی بر آن دارند تا فرد مورد نظر خودشان بتواند به صندلی ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان برسد! تعدد گزینه‌ها در این مقوله گواه بر این مدعاست.

آنچه که مسلم است برای انتخاب رئیس هر اداره‌ای در بدنه آموزش و پرورش در استان نظر نهایی را اداره کل آموزش و پرورش می‌دهد البته با در نظر گرفتن تمامی جوانب و همفکری‌هایی که مرسوم است، اما آنچه که در خصوص انتخاب مدیر آموزش و پرورش مه ولات می‌شود به آن اشاره کرد این است که اداره کل آموزش و پرورش برای اینکه بساط هر آنچه که این روزها پیرامون اداره شهرستان مه‌ولات است را برچیند ناگزیر باید هر چه زودتر فکری به حال انتخاب رئیس این اداره بردارد.

ابلاغ حکم سرپرستی

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص آنچه که در مورد وضعیت مدیریت اداره آموزش و پرورش مه ولات عنوان می‌شود، گفت: فعلاً آنچه قطعی به نظر می‌رسد این است که حکم سرپرستی برای یکی از کارکنان اداره مه ولات صادر شده است که ظرف یکی دو روز آینده ابلاغ خواهد شد تا در شروع سال جدید تحصیلی امورات این اداره مدیریت شود تا در فرصت مناسب فرد مورد تأیید برای ریاست منصوب شود.

مهدی مجیدی‌فر در پاسخ به این پرسش که چرا باید افراد و نهادهای مختلفی در امر انتخاب یک رئیس آن هم در یک شهرستان تا این حد اعمال نفوذ داشته باشند، اظهار داشت: نه تنها در حوزه آموزش و پرورش بلکه در همه حوزه‌ها برای انتخاب یک نفر به عنوان رئیس نظرات فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم در مجلس طبق فاکتورهای مشخص گرفته می‌شود و ضمن تعاملات و مذاکرات فرد نهایی مشخص شده و اعلام می‌شود ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم، اما آنچه که مسلم است نظر نهایی و تصمیم آخر را اداره کل آموزش و پرورش و مدیرکل می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین در مورد زمان انتخاب رئیس جدید اداره آموزش و پرورش مه ولات گفت: با در نظر گرفتن تمامی جوانب و در آرامش کامل و اینکه آموزش و پرورش مه‌ولات بایستی با انتخاب رئیس جدید بیشترین منفعت را ببرد در نظر داریم هر چه زودتر فرد مورد نظر را انتخاب و معرفی نماییم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.