شهردار مشهد مقدس با اشاره به توسعه و افزایش ۲۵ هزار مترمربعی فضای سبز و بوستان‌های شهر مشهد طی ۶ ماه گذشته گفت: با این وجود شهر مشهد هنوز به بوستان و فضای سبز نیازمند است که در این راستا پروژه‌های فضای سبز در نقاط مختلف شهر به ویژه مناطق کم برخوردار و مناطقی که سرانه فضای کمتری دارند در حال اجرا است.

فضاهای سبز را در مناطق کم برخوردار شهر توسعه می‌دهیم

به گزارش قدس انلاین، تقی‌زاده خامسی امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از۶ بوستان که با حضور اعضای شورای شهر و به صورت همزمان برگزار شد، افزود: مجموع فضای سبز در تملک شهرداری مشهد با وجود ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۴ هزار و ۸۵۱ هکتار و سرانه فضای سبز هر شهروند مشهدی ۱۵.۹۶ مترمربع است که تا پایان سال به ۱۶ متر افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در شهر توسط شهرداری مشهد بدون حمایت شورای شهر امکانپذیر نبود، اظهار کرد: در شهرهایی که میان شورا و شهرداری اختلاف وجود دارد خدمات از میان می‌رود اما خوشبختانه از روز اول در مشهد ما و شورای شهر یده واحده بوده‌ایم که امیدوارم این اتحاد تا زمان اتمام ماموریت همه ما ادامه داشته باشد.

شهردار مشهد مقدس اضافه کرد: طی یک ماه گذشته ۱۵ بوستان در نقاط مختلف شهر مشهد به ویژه مناطق کم‌برخوردار به بهره‌برداری رسیده که گمان نمی‌کنم در هیچ یک از شهرهای کشور چنین اتفاقی افتاده باشد که این نشان همان وحدتی است که میان شهرداری و شورای شهر وجود دارد است.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه ۱۷ مرداد ماه وعده افتتاح هر هفته یک پروژه را داده بودیم، ادامه داد: از ۱۷ مرداد ماه تاکنون شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵ بوستان، ۵ مسجد، یک مجموع ورزشی، توسعه و ساماندهی ایستگاه استقبال از زائر در غرب مشهد و گود کشتی با چوخه شهید بابانظر هستیم که این پروژه‌ها دو برابر آن چیزیست که وعده داده شده بود که این مسیر ادامه خواهد داشت.

شهردار مشهد مقدس گفت: در حالی که اکنون عملیات پروژه مترو سایر کلانشهرهای کشور تعطیل است اما عملیات اجرایی خطوط مترو مشهد فعال و با وجود افزایش نرخ ارز تجهیزات مورد نیاز قطارشهری از جمله واگن‌ها و پله برقی‌ها خریداری و طی یک سال گذشته ۱۲ میلیون یورو و ۳۴۵۰ میلیارد ریال برای اجرای خطوط مترو مشهد هزینه شده است.

وی با بیان این که اقدامات زیادی در حوزه‌های مختلف شهری در حال انجام است، اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری کارهای خوبی انجام شده که به زودی به ثمر خواهد نشست.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: شاهد دو اتفاق خوب در اجرای فضای سبزی که امروز در بولوار فرودگاه مشهد به بهره‌برداری رسید هستیم که با همکاری خوب مدیرکل فرودگاه های استان به بار نشسته است؛ اتفاق اول انتقال و نصب نماد خاطره‌انگیزی است که سالهای دور در میدان پارک مشهد وجود داشت که اکنون در میدان پرواز مشهد و فضای سبز جدید نصب شد؛ دومین اتفاق عقب نشینی دیوار فرودگاه که فضا را برای ایجاد بوستان خطی که امروز به بهره‌برداری رسید محیا کرد.

تقی‌زاده خامسی در ادامه با تاکید بر ساماندهی و بازپیرایی ورودی‌های شهر مشهد گفت: متاسفانه ورودی بیشتر شهرهای کشور وضعیت مناسبی ندارد در حالی که ورودی‌های شهر بسیار مهم است و اگر ساماندهی شود نشاندهنده نظم و انضباط یک شهر به مسافرانی که وارد شهر می‌شوند، است.

شهردار مشهد مقدس افزود: در همین راستا ورودی شهر مشهد از سمت قوچان با توسعه و بازپیرایی ایستگاه استقبال از زائر و ورودی مشهد از سمت فرودگاه با ایجاد فضای سبز ساماندهی شد، اما ورودی‌های مشهد از سمت کلات، سرخس و فریمان وضعیت مناسبی ندارند که ساماندهی این مبادی ورودی مشهد را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.