رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در باره مشکلات ایجاد شده برای مسافران در حوزه تردد بین شهری گفت: مردم و مسافران در پایانه ها تخلفات را به ما گزارش دهند.

مجازات سنگین برای استفاده از دلال و جارچی برای جذب مسافر در پایانه های مسافربری

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل گنجی با بیان وضع تشدید اعمال مقررات در حذف دلالی، گفت: پیرو جلسات فشرده برگزار شده در جهت رفع مشکلات حمل و نقل مسافر، تذکرات جدی به شرکتهای مسافربری و انجمن های صنفی مربوطه در خصوص پرهیز از دلالی و جارچیگری در سطح پایانه های مسافربری برای جذب مسافر و رعایت حقوق رانندگان داده شده و همواره نظارتهای مستمر میدانی در حال انجام است.

وی در راستای صیانت از حقوق شهروندی مسافرین و حقوق مالکان و رانندگان در بخش حمل و نقل مسافر گفت: جذب مسافر با استفاده از شیوه های دلالی و جارچیگری و همچنین کسر و دریافت هرگونه وجه از رانندگان از محل صورت وضعیت های صادره را غیر قانونی و مصداق تضییع حقوق مالکان، رانندگان و مسافران تلقی نمود.
گنجی در ادامه به تشریح هزینه های قانونی صورت وضعیت صادره پرداخت و گفت: به استناد ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به  تخلفات رانندگی دریافت هر گونه وجه از رانندگان غیر از مواردی که به موجب مقررات پیش بینی شده، اکیداً ممنوع می باشد و دریافت وجوهات قانونی از محل صورت وضعیت شامل حق کمیسیون، حق بیمه سرنشین و عوارض شهرداری می باشد و سایر مبالغ دریافتی تحت عناوین پامیزی، دلالی، هزینه تمبر، سوارکنی، آب معدنی و... غیر قانونی بوده و مجازات آن بسته به نوع تخلف تذکر، جرایم نقدی و لغو پروانه فعالیت شرکت لحاظ خواهد شد.
رییس اداره حمل و نقل مسافر استان خراسان رضوی در ارتباط با ممنوعیت فعالیت شرکتها در زمینه دلالی توضیح داد: بر اساس تبصره ۸ ماده ۱ ضوابط حمل و نقل مسافر، استفاده از دلال و جارچی برای جذب مسافر که موجب بی نظمی در حمل و نقل مسافر می شود اکیداً ممنوع می باشد و باعث تضییع حقوق شهروندی مسافرین، مالکان شرکتها و دلسردی رانندگان و سرمایه گذاران واقعی بخش حمل و نقل می شود و تبعات آن در نحوه ارائه خدمات مطلوب به مسافرین پدیدار خواهد شد.
وی اولویت در تسریع بررسی پرونده تخلف شرکتهای مسافربری در زمینه دلالی را مهم شمرد و افزود: در راستای سیاستهای سازمان متبوع در زمینه لزوم رعایت ضوابط، مقررات و تحقق حقوق شهروندی مسافرین و مالکان، در صورت گزارش و یا مشاهده هر گونه تخطی شرکتهای مسافربری از جمله استفاده از دلال، کسر وجوهات غیر قانونی از صورت وضعیت، عدم تطبیق مندرجات بلیت خصوصاً نرخ کرایه با صورت وضعیت، موضوع گزارش خارج از نوبت و بدون اغماض و با در نظر گرفتن حداکثر مجازات در کمیسیون ویژه ماده ۱۲ بررسی و در صورت تکرر دفعات، موجب لغو پروانه بهره برداری و فعالیت شرکت خواهد گردید.
ابوالفضل گنجی در پایان ضمن ارائه سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۲۵ جهت ارائه پیشنهادات، شکایات و انتقادات حوزه حمل و نقل مسافر، از مسافرین محترم درخواست نمود لزوماً بلیت سفر خود را حتی المکان از طریق سامانه های فروش اینترنتی بلیت و یا دفاتر فروش بلیت شرکتهای مسافربری تهیه و از ارتباط با افراد سود جود و واسطه گر و دلالها اکیدا اجتناب نمایند.

منبع: راهداری خراسان رضوی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.