رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: ۳۰ شهر و صدها روستای استان سال آینده در شرایط تنش آبی قرار خواهند داشت.

30شهر خراسان رضوی سال آینده با تنش آبی رو به رو خواهند بود

به گزارش قدس آنلاین، حمید بنایی در خصوص وضعیت بحران آب در منطقه اظهار کرد: روز سه شنبه در این خصوص با وزیر نیرو جلسه ای داشتم و از زمان ریاست مجمع نمایندگان خراسان تمرکز زیادی بر روی موضوع  تامین آب داشته ام.

وی ادامه داد: ماه گذشته همایش تخصصی رفع بحران آب و تنش های آبی را برگزار و روند تخصصی و اجرایی آن را در جلسه ای با حضور تمامی نمایندگان خراسان بررسی کرده ایم. با توجه به وضعیت اقلیمی استان و شرایط حاد خشکسالی و شهرها و روستاهای مواجه با مشکل کم آبی، وزارت نیروباید برنامه کوتاه مدت و بلند مدتی برای تامین آب استان بویژه بخش شرب داشته باشد.

بنایی با گلایه از کاهش چشمگیر اعتبارات آب و فاضلاب  خراسان بیان کرد: در استان شرایط حادتر شده و در مقابل بودجه آب و فاضلاب استان در این چند سال کاهش یافته که جای هیچ توجیهی ندارد و پیشنهاد من این است برای بودجه ۹۸ این رقم حداقل به ۷ درصد برسد و برای سال جاری تخصیص اعتبارات ۱۰۰درصد و از محل اعتبارات متمرکز حداقل معدل دو برابر سال قبل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی اعلام کرد: ۳۰ شهر استان و صدها روستا در شرایط تنش آبی در سال آینده قرار خواهد داشت و اعتبار ویژه برای اجرای طرح های اضطراری باید در اختیار استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اقداماتی که سال گذشته در حوزه آب صورت گرفته مانند احداث مخزن ۱۰هزارمترمکعبی و شروع اصلاح ۱۳ کیلومتر خط انتقال در گناباد بیان کرد: برخی از این پروژه ها با کمبود نقدینگی مواجه است و پروژه جدا سازی آب شرب گناباد نیز به دلیل نبود اعتبار غیر فعال است.

بنایی با اعلام اینکه برای بهبود کیفیت آب شرب بجستان و یونسی نیاز به اعتبار داریم گفت اعتبار برای پروژه فاضلاب شهرک فرهنگیان بجستان و پایدار کردن ردیف اعتبارات ملی برای مجتمع های روستایی از دیگر درخواست های مصداقی ما از وزارت نیرواست.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی عنوان کرد: استمرار برخورداری مجتمع های آبرسانی روستایی از اعتبارات صندوق توسعه، تامین و تخصیص کامل اعتبارات مصوب سفر رئیسجمهور به استان، اعمال مدیریت یکپارچه تامین آب شرب روستاهای حاشیه مشهد، صدور مجوز نیروگاههای خورشیدی در استان، احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت در بجستان، احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت دوم در گناباد از دیگر درخواست های نمایندگان استان از وزارت نیرو است

منبع:مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.