خراسان شمالی-رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی به همراه غلامحسین ساقی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی ، مسئولین استانی و شهرستانی از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه بازدید کردند.

اختصاص ۳۷ میلیارد ریال اعتبار به پروژه تصفیه خانه فاضلاب آشخانه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در بازدید از این پروژه گفت: در حال حاضر پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه ۸۸ درصد پپیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه احداث ایستگاه پمپاژ، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب در شهر آشخانه در راستای هم پیش رفته نیازمند توجه هر چه بیشتر است تا هرچه سریعتر این پروژه به اتمام برسد.

رضا رجب زاده اظهار کرد: استانداری خراسان شمالی برای کمک به اتمام این پروژه مبلغ ۳۷ میلیارد ریال تخصیص می دهد تا هر چه سریعتر این پروژه اجرایی شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نیز در ادامه گفت : احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه از سال ۹۱ آغازشده و با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده به این پروژه در حال حاضر این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا می باشد.

غلامحسین ساقی اظهارکرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه شامل عملیات خاکبرداری، خاکریزی، آرماتوربندی و قالب بندی و بتن ریزی، اجرای واحدهای فرآیندی، احداث جاده های ارتباطی تصفیه خانه، احداث ساختمان های جانبی، عملیات لوله گذاری داخل تصفیه خانه، اجرای شبکه توزیع آب شرب داخل سایت، تاسیسات برقی و مکانیکی مربوطه و روشنایی محوطه، تهیه، حمل، نصب، تست و راه اندازی تجهیزات الکتریکال و مکانیکال و همچنین بهره برداری و نگهداری یک ساله از تصفیه خانه به همراه آموزش کارکنان کارفرما است.

ساقی افزود: مبلغ پیمان برای این پروژه حدود ۱۰۹ میلیارد ریال می باشد که شامل بخش های تهیه، ساخت تجهیزات، حمل، نصب و عملیات ساختمانی و اجرا است که با توجه به اسناد و مدارک پیمان تغییر می کند.

وی کل ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه را در افق طرح ۸ هزار و ۳۰۹ متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش این طرح معادل ۵۰ هزار و ۶۶۶ نفر است و در حال حاضر ۵۵۴۰ متر مکعب درروز از ظرفیت کل تصفیه خانه در حال اجرا است.

ساقی در انتهای این بازدید گفت: حدود ۶۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه مورد نیاز است تا بتوان این پروژه را در دهه فجر سال ۹۷ به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وارد مدار بهره برداری نمود و از معاون عمرانی استانداری خواست تا در این مورد مساعدت های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.