عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: جای نگرانی در بازار دارویی کشور نیست و وضعیت دارویی کشور در حال حاضر مطلوب بوده و بازار دارویی آرام است.

جای نگرانی در بازار دارویی کشور نیست/تلاش برخی از کشورهای همسایه برای خروج دارو از ایران

بهروز بنیادی عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در گفت وگو با قدس آنلاین گفت: جای نگرانی در بازار دارویی کشور نیست و وضعیت دارویی کشور در حال حاضر مطلوب بوده و بازار دارویی آرام است.

وی گفت:تدابیر مناسبی درباره تهیه اقلام دارویی مورد نیاز کشور صورت گرفته است و از این بابت نگرانی جامعه را تهدید نمی کند زیرا برآوردهای خوبی در مورد تجهیزات پزشکی  و داروهای کشور صورت گرفته و ذخیره سازی مناسبی نیز در این حوزه صورت گرفته است ازطرفی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز جلساتی با  بانک مرکزی،وزارت بهداشت و درمان و صنعت و معدن داشته و حتی رئیس مجلس نیز در برخی از این جلسات حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: برخی از داروها و تجهیزات پزشکی نیز در گمرک منتظر ترخیص هستند که امیدواریم پس از حضوری که معاون اول رئیس جمهور در گمرک داشتند روند ترخیص انها سرعت بیشتری بگیرد  .

نماینده مردم کاشمردر مجلس افزود: افرادی  از کشورهای همسایه سعی در خرید دارو و خارج کردن آنها از کشور داشتند که با تصمیم مراجع قضایی خارج کردن هر نوع دارو از کشور نیز ممنوع شد .

بنیادی گفت: از مردم نیز انتظار داریم که در این موضوع مساعدت های لازم را انجام دهند و مراقب سودجویان داخلی و سوء استفاده‌کنندگان خارجی باشند و فریب شایعات را نخورند و از طرفی  با انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های لازم از میزان نیاز به دارو در کشور بکاهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.