رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق گفت: در راستای افزایش همکاری تجاری ایران و عراق در 6 ماهه گذشته سال جاری تبادلات تجاری بین دو کشور نسبت به‌مدت مشابه حدود 1.5 میلیارد دلار رشد داشته که بسیار رشد خوبی بوده است.

نشست اتحادیه روسای اتاق‌های بازرگانی عراق با فعالان اقتصادی خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، جعفر الحمدانی در نشست فعالان اقتصادی و اتحادیه روسای اتاق‌های بازرگانی عراق و خراسان رضوی که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد؛ گفت: نشست‌های تخصصی در تهران میان عراق و ایران برگزار شد که در این نشست تصمیمات مهمی در خصوص پیمانکاری برای هر دو کشور گرفته شد.

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق با تاکید بر اینکه همواره برای آسان‌سازی راه‌های سرمایه‌گذاری تلاش کرده‌ایم؛ افزود: مقابله با توطئه‌هایی که مردم ایران و عراق با آن مواجه هستند نیز امری مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: مشهد در زمینه‌های مختلف ساخت‌و‌ساز و زیرساخت‌ها رشد خوبی را تجربه کرده و تغییرات چشمگیری را داشته است، باید تبادلات تجاری بین ایران و عراق همچنان ادامه پیدا کند تا به‌رشد و پیشرفت هرچه بیشتر دست یابیم.

الحمدانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های ایران و عراق باید ادامه پیدا کند تا راه‌ برای سرمایه‌گذاری آسان شود؛ گفت: جلسه‌های مهمی را در بغداد و بانک‌های ملی عراق و بانک‌های داخلی ایران برگزار کردیم و در آینده نزدیک نشست‌های بین بانک‌های داخلی دو کشور را ادامه می‌دهیم.

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق با اشاره به اینکه چگونگی مراقبت از استانداردهای موجود در زمینه‌های مختلف برای ما اهمیت دارد؛ اظهار کرد: عراق محل ترانزیت کالاهای ایرانی برای کشورهای منطقه‌ای است.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریم‌های اعمال شده آمریکا برای ایران درصدد هستیم که همکاری‌های تجاری خود را افزایش دهیم.

الحمدانی افزود: در راستای افزایش همکاری تجاری ایران و عراق در 6 ماهه گذشته سال جاری تبادلات تجاری بین دو کشور نسبت به‌مدت مشابه حدود 1.5 میلیارد دلار رشد داشته است.

در ادامه این نشست مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و تجاری بالا است؛ گفت: کمیته ویژه پیگیری مبادله تجاری بین اتاق بازرگانی استان و عراق هرچه زودتر باید ایجاد شود.

علی رسولیان پیشنهاد داد: در حوزه پذیرش استانداردها نیز پیشنهاد می‌کنم که به استانداردهای ملی دو کشور اعتماد کنیم و با همین اعتماد مبادلات خود را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته حجم مبادلات تجاری ما افزایش پیدا کرده اما هنوز جای پیشرفت برای ما وجود دارد؛ ادامه داد: در استان ما حدود 6.5 میلیون نفر جمعیت و حدود 6 هزار واحد صنعتی وجود دارد، همچنین سالانه حدود 31 میلیون نفر زائر از این شهر دیدن می‌کنند و مشترکات دینی و مذهبی کشور ما با عراق بی‌بدیل است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از بهترین‌ زمینه‌ها برای افزایش مراودات اقتصادی، سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه کالاهای نیم ساخته به‌عراق است که در آنجا تکمیل شود و در اختیار کشورهای دیگر قرار گیرد.

رسولیان یادآور شد: سالانه حدود 37 نمایشگاه بین‌المللی در این شهر برگزار می‌شود و در صورت شرکت و حضور هیأت‌های تجاری در این نمایشگاه‌ها، هزینه‌های لازمه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.