ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های این هفته با تأکید بر حل هرچه سریع‌تر مشکلات اقتصادی، از رئیس جمهور خواستند همانطور که در سازمان ملل قاطعانه صحبت کرد، مشکلات اقتصادی کشور را هم قاطعانه حل کند.

رئیس جمهور در عمل هم مانند سخنرانی‌های خود قاطعانه برخورد کند
به گزارش قدس آنلاین، حادثه تروریستی اهواز و واکنش مردم به این حادثه در تشییع پیکر شهدا و همچنین هم دردی با خانواده شهدا محور سخنان این هفته ائمه جمعه در شهرستان‌های خراسان رضوی بود.

امام جمعه داروزن با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: این حادثه نشان داد که کشورمان نیازمند است تا روزبه‌روز از لحاظ نظامی و دفاعی قدرتمندتر شود.

حجت‌الاسلام جواد علی‌‎زاده به سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: باردیگر روح استکباری آمریکا برای همه دنیا روشن‌شد، نه تنها ایران اسلامی را بلکه کشورهای بزرگی مانند:چین و آلمان را تهدیدمی‌کند.

وی ادامه‌داد: سخنان ترامپ علیه ایران پر از دروغ وتناقض‌های فراوان است، از یک طرف دعوت به مذاکره وگفت‌وگو ودیدار و از طرف دیگر تهدید می‌کند

امام جمعه داورزن با قدردانی از مواضع وسخنان قاطع رئیس جمهور در سازمان‌م لل گفت: رئیس‌جمهور محترم به صراحت مواضع جمهوری اسلامی‌ایران را بیان‌کرد و با دولت مستکبری مانند آمریکا باید چنین سخن ‌گفت.

مردم ما نشان دادن قدردان خون شهدا هستند

امام جمعه کدکن نیز در خطبه‌های نماز جمعه به تشییع پیکر دو شهید گمنام در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید قدردان این مردم بصیر باشیم.

حجت‌الاسلام حسن بوژمهرانی در واکنش به حادثه تروریستی در اهواز، بیان کرد: چهره پلید تروریسم خود را  در ترور شهدای اهواز نشان داد.

وی با بیان اینکه در این حادثه از همه طیف‌ها بودند، ادامه داد: تکفیری‌های داعش مسؤولیت این ترور را به عهده گرفتند و عده‌ای خودفروخته نیز باعث شهادت 25 نفر و زخمی شدن 60 نفر شدند.

بوژمهرانی با تأکید بر اینکه انتقام خون شهدای اهواز را می‌گیریم، افزود: این تلاش‌ها برای این است که داعش به‌عنوان دست‌نشانده عربستان، جنگ را به درون مرزهای ایران بکشاند اما کور خوانده است.

وی به اجلاس سران کشورهای جهان در سازمان ملل نیز اشاره کرد و گفت: سخنان رئیس جمهور در این اجلاس جای تقدیر دارد و امیدواریم  مسؤولان داخل کشور نیز با اقتدار جنگ اقتصادی را پیش ببرند.

گرانی ساعت به ساعت مردم را بشدت رنج می‌دهد

امام جمعه گناباد سخنان خود را به مشکلات اقتصادی اختصاص داد و از مسؤولان خواست این مشکلات را جدی بگیرند.

حجت‌الاسلام حسن صادقی با بیان اینکه مسؤولان باید به فکر راه حل فوری باشند، افزود: مدیران به این دل‌خوش نباشند که علت این گرانی‌ها، فشار خارجی است، بلکه دلیل این گرانی‌ها، بی‌تدبیری و سوءمدیریت داخلی است.

وی ادامه داد: اینکه ما در حال جنگ اقتصادی هستیم اما حدود سی روز است که وزیر اقتصاد نداریم، دقیقا مثل این است که لشکر در حال جنگ فرمانده نداشته باشد.

امام جمعه گناباد با تأکید براینکه دولت باید پاسخ‌گوی مشکلات مردم باشد، تصریح کرد: حدود پنجاه روز است که سخنگوی دولت تعیین نشده و خبرنگاران و مردم نمی‌توانند مشکلات را به دولت منتقل کنند و این وضعیت توجیه‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه به اعتراف خود دولت مهم‌ترین شریک‌های تجاری ایران چین و هند هستند گفت: متاسفانه سفارت ایران در این دو کشور بدون سفیر اداره می‌شود.

صادقی اضافه کرد : مردم می‌پرسند چرا کالاهای احتکار شده فقط پلمپ می‌شوند و در اختیار مردم قرار نمی‌گیرند، یا چرا کالاها از گمرک ترخیص نمی‌شود و نظارتی بر قیمت‌ها نبست به‌طوری که قیمت‌ها از این خیابان تا آن خیابان فرق می‌کند.

خطیب جمعه گناباد با بیان اینکه چندین ماه از انتقال فرماندار گناباد می‌گذرد، گفت: باتوجه به اینکه مسؤولان قول دادند که به‌سرعت فرماندار گناباد انتخاب می‌شود، اما هنوز هیج اقدامی صورت نگرفته و درخواست می‌کنم مردم گناباد را بیش از این در انتظار نگذارند آن هم در فصلی که باید اعتبارات پیگیری شود.

امام جمعه گناباد از سهمیه لاستیک اختصاص یافته به گناباد نیز انتقاد کرد و گفت: در ناوگان حمل‌ونقل گناباد 3600 کامیون مشغول به کار است که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور فعالی داشتند.

وی گفت : امروز گناباد در حمل و نقل بار در استان حرف اول را می زند اما متاسفانه فقط پنج درصد لاستیک استان  با نرخ دولتی به گناباد اختصاص یافته است در صورتی‌که که بعضی از شهرستان‌ها که این تعداد کامیون را ندارند پانزده درصد لاستیک با نرخ دولتی را دریافت کرده‌اند.

امام جمعه تربت جام به دیدار مدال‌آوران بازی‌های المپیک آسیایی با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ما اجاره‌ای نبودند و از هویت ملت ایران دفاع کردند و پیروزی خود را مدیون خدا و دعای مردم می‌دانستند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری ادامه داد: دختران در مسابقات باوقار و با حجاب شرکت کردند و این یک ارزش است که در مقابل تهدیدها مقاوم ایستادند.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور درسازمان ملل خاطرنشان کرد: خطابه رئیس جمهور در سازمان ملل محکم، باوقار و قانع‌کننده بود ومواضع رسمی ایران با قدرت و اقتدار در خانه دشمن بیان شد.

امام جمعه تربت جام بیان داشت: اگر دولت‌مردان با همین منطق، خرد و معیار مشکلات اقتصادی را حل کنند، بذر آرامش و امید در دل‌ها را رشد پیدا می‌کند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: گروه‌های تروریستی و دشمن ضعیف‌تر و ذلیل‌تر از آن هستند که به کشور لطمه‌ای بزنند و سخیف‌ترین نوع حمله را داشتند و جرأت نشان دادن خود را ندارند و از پشت به مردم خنجر می‌زنند.

طاهری تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران زاده مکتب عاشورا است وملت ایران ادامه دهنده راه ومکتب حسینی(ع) هستند.

نیاز امروز کشور مدیریت جهادی است/ حوادث تروریستی درایران اسلامی اوج کینه دشمن با نظام الهی است

امام جمعه موقت تایباد نیز با اشاره به اینکه مدیریت جهادی در کشور یک نیاز جدی است، گفت: در شرایط فعلی همه مسؤولان نظام اسلامی باید با همین مدیریت جهادی به‌دنبال حل مشکلات مردم باشند.

حجت‌الاسلام مرتضی محدثی با اشاره به شیوع شایعات درفضای مجازی علیه نظام اسلامی، عنوان کرد: دشمن درطول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها وترفندها به دنبال سقوط نظام بود، الان هم که درجنگ تمام عیار با دشمن هستیم، شیوع شایعات مختلف بین مردم جامعه از طریق فضای مجازی وکانال‌های تلگرامی،  سایت‌های مختلف و شبکه‌های ماهواره‌ای از ترفندهای جنگ نرم فرهنگی دشمن است و دشمنان می‌خواهند طوری جلوه دهند که نظام اسلامی ایران ناتوان درحل مشکلات مردم است.

امام جمعه تایباد با بیان زوایای حادثه تروریستی اهواز که درآن جمعی از هموطنان ما به شهادت رسیده یا مجروح شدند گفت: این‌گونه ترورهای کور وحوادث تروریستی خللی در عزم و اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند بلکه حضور مردم درتشیع جنازه شهدای عزیز باعث یاس وناامیدی دشمان و بدخواهان انقلاب اسلامی می‌شود.

محدثی در خصوص جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن علیه نظام اسلامی ادامه داد: اکنون که دشمنان قسم‌خورده این نظام اسلامی و الهی و با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی کشور، به‌دنبال ایجاد نارضایتی بین مردم جامعه  و ساقط سازی این نظام الهی است تنها راه مبارزه بادشمنان،  اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری روی آن تاکید می کنند.

وی با تأکید بر اینکه استقامت مردم ایران اسلامی مقابل این جنگ و به‌منظور مقابله با توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان اسلامی و اگر اقتصاد مقاومتی عملی شود به جرات می‌توان گفت که این نظام از لحاظ اقتصادی بیمه خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تایباد با اشاره به مقاومت هشت ساله مردم ایران اسلامی درمقابل دنیای کفر والحاد بیان کرد: مسؤولان نظام اسلامی همانند فرماندهان هشت سال دفاع مقدس که دشمن زبون را زمین‌گیر کردند، باید تلاش کنند تا در عرصه جنگ اقتصادی نیز دشمن زمین‌گیر شود و فرمایشات مقام معظم رهبری نصب‌العین آنان باشد.

امام جمعه بردسکن آغاز سخنان خود را به مشکلات اقتصادی اختصاص داد و گفت: بازار بدون نظارت به کار خود ادامه می‌دهد و بعضی از کسبه بی‌انصاف هم از این موقعیت سوءاستفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی با تقدیر از سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل که قاطعانه مسائل مربوط به حوزه های مختلف سیاسی را بخوبی بیان داشتند، افزود: از رئیس جمهور می‌خواهیم  با همان صلابت، حوزه اقتصادی را هم مورد توجه قرار دهد تا اینگونه محل تاخت‌وتاز عده‌ای از خدا بی خبردر توزیع نامناسب ارزاق مردم نشوند.

وی  حمایت از رهبری و گوش به‌فرمان رهبری بودن را امری ضروری دانست و اظهار کرد: رهبری به‌خوبی در همه زمینه‌ها،  مسائل مهم را در جلسات عمومی و خصوصی گوشزد می کنند و بنابراین تاکید می‌شود با تسریع در انجام فرمایشات رهبری، به اقتصاد  کشور توجه شود.

امام جمعه بردسکن خطاب به نمازگزاران و مردم گفت: بدون توجه به سخنان دشمنان در فضای مجازی، به مقدار نیاز خرید روزانه خود را داشته باشید تا به وضعیت مناسب برسیم زیرا احتکار اجناس چه در انبار کاسب ویا منزل یک مومن، گناه است و نظم بازار و ارائه خدمت را به هم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه تنها 3درصد مشکلات اقتصادی را می‌توان به مبادلات ارزی  و تحریم‌ها گره زد، اظهار کرد:  بیش از 90 درصد مسائل اقتصادی از سوء‌مدیریت تیم اقتصادی دولت است که نتوانسته‌اند در جلوگیری از مشکلات  پیش قدم باشند .

امینی گفت: وزرای ناکار آمد که توان خدمت را ندارند و برای این عصر و زمان نیستند و از رئیس جمهور می‌خواهیم به‌صورت جدی اقدامات لازم را برای این وضعیت کشور انجام دهند .

وی در ادامه به اختصاص تسهیلات کم‌بهره دولت برای ساخت و ترمیم منازل با استحکام، از روستاییان خواست از فرصت به‌دست آمده برای ساخت اماکن ایمن وبا استحکام اقدام کنند.

حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز بزدلانه بود

امام جمعه شهرستان خواف در خطبه های این هفته نماز جمعه  با اشاره به حادثه تروریستی در اهواز، گفت: در روز ۳۱ شهریور مصادف با شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مردم ایران، گروهی بزدل به رژۀ نظامی و مردم در اهواز حمله کردند و جمعی از هم‌وطنان ما را به خاک‌وخون کشیدند و در کنار آن تروریسم رسانه‌ای از آنان حمایت کردند و بی‌شرمی را به نهایت خود رساندند

حجت‌الاسلام سید ذبیح‌الله شمسیان با محکوم کردن این حادثه تروریستی، بیان کرد: معلوم است که تروریست‌ها شرافت و انسانیت ندارند، اما کسانی که پشت سر آن‌ها قرار می‌گیرند و از آنان حمایت می‌کنند یا در دل از کشتار بی‌گناهان خشنود می شوند، به مراتب پست‌تر از آن‌ها هستند و فرسنگ‌ها  از شرافت و انسانیت دور هستند، اما تروریست‌ها و حامیان آنان بدانند که مقابله به مثل ما سخت خواهد بود.

وی افزود: در شرایط فعلی دشمن جنگ اقتصادی و فشار روانی و رسانه‌ای را همزمان پیگیری می‌کند و می‌خواهد به این وسیله اضطراب و ناامیدی را ترویج کرده و ملت را از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کند

امام جمعه خواف در خصوص رفتار ایران در سازمان ملل نیز خاطرنشان کرد: اقتدار و سخنان ایران در سازمان ملل بسیار مناسب بود و به گونه ای شد که حاضرین به سخنان آمریکایی ها خندیدند و امیدواریم مقدمه ای باشد به تغییر الگوی مدیریت جهانی که کشورهای اسلامی در این مدیریت نقش مهم داشته باشند

رئیس جمهور در سازمان ملل با تصویری قاطع و منطقی از ایران دشمن را خانه خودش مفتضح کرد

امام جمعه سبزوار با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل، گفت: آقای روحانی با تصویری قاطع و منطقی از ایران و محکوم کردن طرف امریکایی از جهات حقوقی و بین‌المللی دشمن را در خانه خودش مفتضح کرد.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه با اشاره به توجه دولت به بدنه مدیریت کل کشور، گفت: دولت مدیرانی که به سبب کهولت سن و سایر مسائل توان و تلاش جهادگرانه را در این موقعیت حساس جنگ روانی و اقتصادی دشمن ندارند تغییر دهد.

امام جمعه سبزوار با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، افزود: دشمن تحمل نمایش اقتدار جمهوری اسلامی را در سالروز دفاع مقدس نداشت و مرتکب حادثه تروریستی شد.

وی ادامه داد: هدف دشمن ایجاد ناامنی در کشور بود که با توان نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عاملان مستقیم حادثه اهواز همان روز نابود شدند.

مقیسه بیان کرد: مردم اهواز با تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی ثابت کردند تروریست ها و مدعیان دروغگوی حقوق بشر در کشور و این استان جایگاهی ندارند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس عرصه بروز مدیریت ها بود و فرصتی بروز استعدادها فراهم شد و مدیران کشورجنگی را اداره کردند که آنسوی آن همه ابرقدرتهای جهان شرکت داشتند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل، افزود: رئیس جمهوری با بیان عالی و ارائه تصویری شفاف و مشروع عزت و حقانیت ایران را در سازمان ملل وجامعه جهانی آشکار کرد.

وی تاکید کرد: از طرفی ترامپ سعی در نمایش موفقیت های خود و تضعیف جمهوری اسلامی و تحریک سران کشورهای جهان علیه ایران داشت که سران کشورها با خنده بلند رئیس جمهوری امریکا را به سخره گرفتند.

ما باید دفاع مقدس وارزش‌های دفاع مقدس را ترجمه کنیم

امام جمعه تربت حیدریه نیز ضمن تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس، هفته‌ای روشن، شفاف و گرانقدر است، اظهار کرد: این هفته در تاریخ ایران می‌درخشد و عزت‌های انقلاب‌ را روشن می‌کند و ظلمت‌های دشمنان انقلاب را شفاف می‌کند.

ححت‌الاسلام محمدرضا عصمتی جنگ تحمیلی را یک برگ زرین برای ملت و کشور ایران دانست و گفت: کشور در هیچ مقطع تاریخی یک همچین برگ زرینی را برخود ندیده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران بودافزود: دشمن نه تنها نتوانست به اهداف خود برسد بلکه باعث شد پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف داشته باشیم.

عصمتی بیان کرد: سلامت جامعه اسلامی درحفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است ودر شرایط فعلی دشمن جنگ اقتصادی و فشار روانی و رسانه‌ای را همزمان پیگیری می‌کند و می‌خواهد به این وسیله اضطراب و ناامیدی را ترویج کرده و ملت را از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کند.

وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بسیار مهم است اما اصل و اساس باید ترویج راه شهدا باشد و وظیفه همه اقشار مردم است تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهند تا نسل جوان ما نیز از ایثار و شجاعت رزمندگان کشورمان در برابر دشمنان آگاه شوند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.