معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: زمینه صدور الکترونیک مجوزهای هنری در خراسان رضوی فراهم می‌شود.

زمینه صدور الکترونیک مجوزهای هنری در خراسان رضوی فراهم می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محمدی اظهار داشت: همه باید برای اعتلای هنر با هم همکاری کنند و تمرکززدایی از فعالیت‌های هنری، فعالیت شوراهای نظارت، تسهیل روند صدور مجوزها، توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر، کیفی سازی جشنواره‌های هنری، توجه به زیرساخت‌های هنری و توسعه مراکز هنری و... از برنامه‌های این معاونت است.

وی بهبود کسب و کار و رونق بازارهای هنری را از دیگر برنامه‌های این معاونت دانست و بیان کرد: طرح گذر فرهنگ و هنر که از طرح‌های ابتکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است می‌تواند در بهبود فضای کسب و کار هنری اقدام موثری باشد؛ امیدواریم با ایجاد گذر فرهنگ و هنر در مشهد و شهرستان‌ها در سالی که به نام سال تولید ملی نامگذاری شده بتوانیم در اشتغال‌زایی و تبادل فرهنگی و هنری نقش موثری ایفا کنیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که کیفیت جشنواره‌های هنری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: سعی خواهیم کرد با توجه به نتایج نظرسنجی جشنواره‌ها در دوره‌های گذشته و آسیب شناسی این فعالیت‌ها، جشنواره فیلم فجر و سایر جشنواره‌های هنری را با کیفیت بالاتری نسبت به سال‌های قبل برگزار کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: الکترونیکی کردن مجوزهای هنری لازمه دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع است و با الکترونیکی کردن مجوزها قطعا روند اخذ مجوز ساختار قانونمندتری خواهد یافت و نیاز به رفت و آمد ارباب رجوع به ساختمان‌های اداری هم نخواهد بود، ما باید سعی کنیم دغدغه مردم را به حداقل برسانیم.

وی بر آموزش در تمامی فعالیت‌های این معاونت تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه هنر نیازمند تقویت بخش آموزش و تربیت نیروهای جدید و مستعد می‌باشد که سعی خواهیم کرد در برنامه‌های پیش رو به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: آموزش هنر اهمیت بنیادین و اساسی دارد زیرا تقویت کننده حوزه‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، موسیقی و نمایش است و کم توجهی به آموزش، زندگی حرفه‌ای و اجتماعی عرصه هنر را تحت تاثیر قرار میدهد.

محمدی بر کیفی سازی آموزشگاه‌های آزاد هنری تاکید کرد و گفت: سعی خواهیم کرد صرفا به صدور مجوز آموزشگاه‌ها آزاد هنری محدود نشویم و به مباحث کیفی مانند سطح کیفی آموزشی، نظارت‌های مستمر و... نیز بپردازیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.