البرز- رئیس هیئت بیلیارد، بولینگ و بولس استان البرز با بیان اینکه استقبال از رشته بیلیارد در البرز در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است گفت: به زودی اولین زمین بولس در مجموعه انقلاب کرج افتتاح می شود.

افتتاح اولین زمین "بولس" در مجموعه انقلاب کرج/ ۶۰ باشگاه بیلیارد در البرز فعالیت می‌کنند

علی کربلایی رئیس هیئت بیلیارد، بولینگ و بولس استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به فعالیت ۶۰ باشگاه بیلیارد در استان گفت: هر باشگاه به صورت میانگین اگر ۵۰ ورزشکار فعالیت داشته باشد شاهد حضور تعداد قابل توجهی از ورزشکاران این رشته در البرز هستیم.

وی شناخته شدن بیلیارد در البرز را حاصل کار و زحمت گروهی اعضای هیئت دانست و گفت: در ابتدای فعالیت تعداد بسیار کمی از مردم با این رشته آشنا بودند.

کربلایی ادامه داد: مردم ذهنیت خوبی از رشته بیلیارد نداشته و با گمان این که قرار است به مانند قبل از انقلاب فعالیت کند با این رشته مقابله می کردند اما با گذشت زمان که باشگاه های زیادی راه اندازی شد مردم نیز دیدگاه خود را نسبت به بیلیارد تغییر دادند.

رئیس هیئت بیلیارد، بولینگ و بولس استان البرز با بیان این که از ابتدای فعالیت باشگاه ها مسابقات به صورت مکرر برگزار شده است گفت: در ۱۷ سال اخیر به صورت مداوم ورزشکاران را درگیر برگزاری مسابقات کرده ایم که رفته رفته با فضای حرفه ای آشنا شده و در مسابقات ملی و بین المللی افتخار آفرینی کرده اند.

کربلایی تصریح کرد: باتوجه به این که ابتدا کرج تحت نظر استان تهران فعالیت می کرد اما به عنوان نخستین گام کرج را در کنار سایر استان ها به صورت شهری مستقل به مسابقات کشوری اعزام کردیم که آن سطح از رقابت برای ورزشکاران ما بسیار حائز اهمیت بود.

وی با خرسندی از درخشش ورزشکاران البرزی در مسابقات کشوری و بین المللی این مهم را حاصل فعالیت چندین ساله آن ها دانست و گفت: از بدو تاسیس هیئت بیلیارد توجه به سنین پایه مهم ترین هدف بوده که ماحصل آن رشد و درخشش ورزشکارانی نظیر امیر سرخوش و اکرم محمدی است.

رئیس هیئت بیلیارد، بولینگ و بولس استان البرز تصریح کرد: تعامل خوبی با آموزش و پرورش مبنی بر شناسایی دانش آموزان مستعد برقرار و حتی چندین دوره کارگاه آموزشی نیز برگزار شد اما به دلیل سن کم و قد کوتاه آن ها این کارگاه ها به لحاظ کیفی از سطح خوبی برخوردار نبود.

کربلایی به برگزاری دوره آموزشی ویژه دانشجویان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر به خصوص سال جاری شاهد حضور پرشور دانشجویان در دوره های آموزشی بیلیارد بوده ایم که نفرات مستعد بسیاری را می توان از میان آن ها استخراج کرد.

عدم وجود سالن اختصاصی چالش بیلیارد البرز

وی با اشاره به عدم وجود سالن اختصاصی بیلیارد در استان البرز گفت: متاسفانه البرز علیرغم تمامی ظرفیت های انسانی و امکانات سخت افزاری که دارد اما از نبود سالن اختصاصی بیلیارد رنج می برد.

رئیس هیئت بیلیارد، بولینگ و بولس استان البرز ادامه داد: با توجه به مرکزیت البرز در کشور و سابقه این استان در برگزاری مسابقات در سطوح بسیار بالا با قطعیت می توان گفت در صورت وجود سالن اختصاصی نه تنها از مسابقات کشوری که از مسابقات بین المللی نیز می توانیم میزبانی به عمل آوریم.

کربلایی در خصوص وضعیت رشته بولینگ در البرز گفت: متاسفانه تنها ۲ باشگاه بولینگ در استان فعالیت داشتند که به دلیل عدم چرخش مالی از ادامه فعالیت باز مانده اند.

وی تصریح کرد: بولینگ هزینه زیادی را می طلبد برای مثال افتتاح یک سالن که دارای ۸ خط و دارای استاندارد باشد حداقل به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از همین رو سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز از این موضوع استقبال نکرده اند.

رئیس هیئت بیلیارد، بولینگ و بولس استان البرز از افتتاح زمین بولس در البرز خبرداد و گفت: این مجموعه با ۷ زمین به صورت مستطیلی شکل در ورزشگاه انقلاب در حال احداث است که از ۲ ماه آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

کربلایی ادامه داد: این زمین باتوجه به تمام دشواری ها مراحل پایانی احداث خود را طی می کند و با قطعیت اعلام می کنم باتوجه به جذابیت های رشته بولس و همگانی کردن آن شاهد رشد سریع این رشته در استان البرز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر زمین بولس مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی شهر کرج قابلیت استفاده را دارد اما از آنجا که همواره به دنبال کیفیت حداکثری هستیم قصد داریم با اتمام طرح، این مجموعه را با حضور مسئولین استانی و مسئولان فدراسیون و البته خانواده ها افتتاح کنیم.

رئیس هیئت بیلیارد، بولینگ و بولس استان البرز با اشاره به موفقیت های بانوان البرزی در رقابت های مختلف گفت: باتوجه به گذشت حدود ۸ سال از آغاز فعالیت بانوان در البرز همواره شاهد درخشش آن ها در مسابقات کشوری بوده ایم.

کربلایی ضمن تقدیر از اکرم محمدی تصریح کرد: باعث افتخار است که یک بانوی البرزی برای نخستین بار به مقام برنز مسابقات آسیایی دست یافته است.

وی در پایان گفت: در سال های اخیر همواره برآن بوده ایم تا به صورت اصولی مراحل توسعه را طی کنیم که موفقیت های ما گواه بر این ادعا است اما باید پذیرفت برای اینکه بتوانیم توسعه بیشتری را شاهد باشیم اعتبار بیشتری را نیز لازم داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.