دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب رتبه در سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بین دانشگاههای برتر جهان قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین  مرتبه در رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز قرار گرفت و موفق شد رتبه ۶۰۱  در بین ۸۰۰ دانشگاه برتر علوم پزشکی جهان شد.

در همین رابطه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد. 

محسن تفقدی شاخص های این نظام رتبه بندی  را شامل شاخص های  آموزش ، پژوهش ، استنادات، وجهه بین المللی و درآمدهای صنعتی برشمرد و تصریح کرد:کسب جایگاه شاخص در نظام های رتبه بندی دانشگاههای جهان از مولفه های قدرت علمی یک کشور  می باشد که تحقق این مهم در نقشه جامع علمی کشور و اسناد بالادستی بر آن تاکید شده است. 

وی بیان کرد: کسب  این جایگاه ارزنده را نتیجه تلاش های بی شائبه تمامی اهل علم و دانش این دانشگاه دانست و اظهار امیدواری نمود با برنامه ریزی و تلاش روزافزون بتوانیم شاهد موفقیت هر چه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عرصه های علمی و بین المللی باشیم.

 منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.