رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: دومین همکاری علمی ایران و بنیاد اروپایی CSI در بیمارستان رضوی صورت می‌گیرد.

دومین همکاری علمی ایران و بنیاد اروپایی CSI در بیمارستان رضوی

 به گزارش قدس آنلاین،دکتر محمود شبستری در نشست خبری دومین همکاری ایران و بنیاد اروپایی CSIضمن بیان این مطلب افزود: کنگره‌های بین‌المللی CSI و CTO با همکاری این بنیاد و همراهی ۴ انجمن بزرگ اروپایی از ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه ۹۷ و به مدت ۳ روز در سالن شهیده رزان اشرف النجار بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بنیاد سلامت رضوی در صدد راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت و برگزاری اردوهای سلامت برای ترویج سلامت زائران و مجاوران امام رضا(ع) و نیز برگزاری پروژه‌های علمی و پژوهشی برای ارتقاء آگاهی متخصصان و همچنین راه‌اندازی واحدی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشگاه امام رضا(ع) بوده است.
دکتر شبستری افزود: دومین همکاری علمی ایران و بنیاد اروپایی CSI گامی بسیار موثر و ارزشمند در حوزه سلامت کشور است و این همکاری بین‌المللی علی‌رغم وجود تحریم‌ها توسط دشمنان به قوت و قدرت خود باقی خواهد بود.
رئیس شورای گروه راهبردی قلب و عروق بیمارستان رضوی با بیان اینکه در ایران و جهان نخستین علت مرگ و میر زنان و مردان بیماری‌های قلبی بوده است، خاطرنشان کرد: ۳۵ تا ۴۰ درصد فوتی‌های جهان و ۳۵ درصد فوتی‌های کشور از این دست بیماران هستند و بزرگترین آسیب آن در هر دو گروه جنسیتی به‌خصوص دو گروه سنی نوجوان و جوان جامعه سیگار بوده است و حتی مصرف یک سیگار در روز برای ابتلای به بیماری قلبی و عروقی به عنوان فاکتور و عامل خطر محسوب می‌شود و در این رابطه باید با اطرافیان خود محکم‌تر و قوی‌تر برخورد کنیم.
دکتر شبستری تصریح کرد: درباره تغذیه، پیاده‌روی و تحرک سالم و مستمر، استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی و نیز عدم استفاده از فست‌فودها باید بیش از پیش اطلاع‌رسانی شود چراکه متاسفانه بیش از ۴۰ درصد افراد بالای 40 سال در جامعه دارای اضافه وزن هستتد و باید افراد جامعه به تحرک بیشتر تشویق کنیم تا شعار جهانی امسال قلب (همپیمان برای سلامت قلب) به درستی محقق شود.
وی تاکید کرد: علت بیماری بخشی از بیماران قلبی ارثی بوده و بخشی دیگر غیرارثی بوده که البته هر دو گروه با یک برنامه‌ریزی درست قابل کنترل هستند. به عنوان مثال، ورزش مداوم اگرچه غیرحرفه‌ای مانند پیاده‌روی می‌تواند کمک فراوانی در عدم ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی بکند.
 منبع: بیمارستان رضوی

پایان پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.