رئیس اداره انتظامات حریم رضوی از ارائه خدمت اسکان شبانه رایگان به بیش از ۷۷۰۰ زائر بی‌بضاعت از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون خبر داد.

ارائه اسکان شبانه رایگان به بیش از ۷۷۰۰ زائر بی‌بضاعت حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رمضان غلامی اظهار داشت: طرح اسکان شبانه زائران از ۹ تیرماه امسال توسط اداره انتظامات حریم رضوی آغاز شده است، در این طرح میانگین روزانه ۲۰۰ نفر از افرادی که محل اسکانی برای ماندن در مشهد ندارند شناسایی و پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: افراد نیازمند اسکان توسط کارشناسان اداره انتظامات حریم رضوی از ساعت ۱۰ تا ۱۴ شناسایی می‌شوند و با دریافت معرفی نامه‌ای از کارشناس توسط وسایل نقلیه به محل اسکان منتقل می‌شوند.

غلامی بیان کرد: مهمانسرای محل اسکان شبانه زائران در طبقه فوقانی پایانه مسافربری امام رضا(ع) و دارای ۱۰ اتاق بوده که هر اتاق ۴۰ نفر ظرفیت و در مجموع این مهمانسرا ظرفیت اسکان شبانه ۴۰۰ نفر را داراست. ملحفه، دمپایی و کمد از جمله امکاناتی است که علاوه بر محل خواب به زائران در این مهمانسرا ارائه می‌شود. زائران پس از صرف صبحانه می‌توانند تا ساعت ۱۱ روز بعد از خدمات ارائه شده اسکان استفاده کنند.

وی افزود: از ابتدای تیرماه ۷۷۷۵ نفر در طرح اسکان شبانه زائران پذیرش شده‌اند که ۶۸۲ نفر زیر ۵ سال و ۷۰۹۳ نفر بزرگ‌سال بوده‌اند. خدمت اسکان به‌صورت خانوادگی ارائه نمی‌شود و به‌صورت تفکیک شده به بانوان و آقایان اسکان داده می‌شود.

غلامی ادامه داد: هر روز معرفی نامه مجزایی به زائران شناسایی شده ارائه می‌شود، اسکان شبانه تا حداکثر ۳ روز قابل تمدید است. زائران به دلایل خاص یا ابتلا به بیماری می‌توانند بیشتر از حد تعیین شده اسکان داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.