رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نخستین مرحله انتقام حمله تروریستی اهواز اجرا شد و مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد.

مرحله اول انتقام انجام شد؛ مراحل دیگر انتقام هم اتفاق می‌افتد/ عبور پهپادها از چند کشور برای رساندن خودشان به هدف

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بعد از ظهر امروز در جلسه اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: تروریست‌ها با سوء استفاده از مراسم رژه به میان جمعیت آمدند و به‌طور کور مردم را به رگبار بستند. این تروریست‌ها مورد حمایت گروه تروریستی داعش و یکی دیگر از گروه‌های تروریستی بودند که سران آنها در کشورهای اروپایی هستند.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله انتقام این حمله تروریستی اجرا شد،گفت: عملیات گسترده موشک و پهپاد نیروهای مسلح ارزش والایی داشت از این جهت که این پهپادها برای اولین بار با عبور از فضای چند کشور خودشان را با دقت تمام به هدف رساندند و ضربات سنگینی به دشمن وارد کردند. موشک‌ها با طی مسافت بیش از 550 کیلومتر خود را به نقطه استقرار دشمن رساندند. مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد.

سرلشکر باقری ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که امنیت ملت ایران برای رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح و حاکمیت کشور خط قرمز محسوب می‌شود. نیروهای مسلح از این پس با رعایت همه ملاحظات امنیتی مراسمات خود را به صورت مردمی برگزار خواهد کرد. با تمهیدات اندیشیده شده این‌گونه حوادث تکرار نخواهد شد. دشمنان بدانند که نخواهند توانست امنیت کشور را با خطر مواجه کنند. 

سرلشکر باقری با اشاره به دوران مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عنوان کرد: در حاشیه این جلسه الگوهایی برای ارائه دستاوردهای دستگاه‌های لشکری و کشوری برای مهارت آموزی سربازان برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان این ملت پس از دوران تحصیل به مدت 2 سال در خدمت مقدس سربازی هستند. وظیفه جوانان در این دوران مشارکت فعال در دفاع از میهن اسلامی در زمینه زمین، هوا و دریا و همچنین امنیت کشور است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: سربازان دوران فراغت نیز دارند. ما از این دوران برای ایجاد زمینه سازی برای اشتغال استفاده کردیم. سال گذشته به عنوان سال تولید و اشتغال مهارت آموزی کارکنان را آغاز کردیم. با گذشت یک سال فعالیت‌های ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است. تعداد قابل توجهی جوانان مهارت کسب کرده‌اند.

وی افزود: این امر در کمیت و کیفیت تولید و اشتغال در کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت. از زحمات دستگاه‌های مختلف که در این امر ارزشمند مشارکت کردند، قدردانی می‌کنیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: تفاهم نامه‌های خوبی بین نیروهای مسلح و دستگاه‌های مختلف تهیه شده است. این امر به عنوان یک کار مشترک و هم افزا بین ارکان قوه مجریه و نیروهای مسلح می‌تواند مبنا و الگو سایر همکاری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح به کمک دولت و کشور می‌آید تا جوانان وارد بازار کار شوند، گفت: همکاری‌های خوبی با آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات فناوری انجام شده است، در این راستا دانش آموزان در دوران دبیرستان در سامانه‌ای اطلاعات و علایق و جغرافیای محل سکونت خود را ثبت می‌کنند. ما بر اساس این اطلاعات و بازار کار محل جغرافیایی به سرباز آموزش می‌دهیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: در سال گذشته بیش از یکصد هزار سرباز دوران مهارت آموزی را طی کردند که امیدواریم در آینده شاهد کاهش بیکاری باشیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.