مسئول راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ره‌اندازی ۱۵ کلینیک تخصصی در مشهد تا پایان سال خبر داد.

راه‌اندازی ۱۵ کلینیک تخصصی در مشهد تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر انجیدنی در رابطه با وضعیت تکمیل سیستم نظام ارجاع در استان، اظهار کرد: در سطح شهر مشهد تا چند وقت گذشته تنها سه کلینیک ویژه امام‌رضا، قائم و کلینیک حضرت رسول در بولوار وکیل‌آباد وجود داشت. با پیگیری‌هایی که از طریق وزارتخانه صورت گرفت قرار بر این شد تا ۱۲ کلینیک دیگر در سطح شهر مشهد ساخته شود که تاکنون سه کلینیک سیدی، زکریا و کیلینک بیمارستان هاشمی‌نژاد افتتاح شده است.

وی افزود: از سویی دیگر کلینیک‌های تخصصی نیز در سطح شهرستان‌های استان چون قوچان، بردسکن و... ایجاد شده، همچنین چند کلینیک دیگر نیز در شهرستان‌ها آماده افتتاح است و تا پایان سال جاری همگی آن‌ها افتتاح خواهد شد. تلاش داریم تا تعداد درمان‌گاه‌های تخصصی در شهر مشهد را به ۱۵ عدد برسانیم.

از مزایای این درمانگاه‌ها می‌توان به استانداردهای بالای آن و همچنین تعرفه دولتیشان اشاره داشت تا مردم بتوانند به راحتی از خدمات درمانی  بهره‌مند شوند. نکته مهم اینجاست که کلینیک تخصصی بیمارستان هاشمی‌نژاد بزرگترین کلینیک تخصصی کشور بوده و دارای بالاترین استانداردهای روز دنیاست.

انجیدنی در رابطه با نوع جانمایی ساخت کلینیک‌های ویژه سطح شهر مشهد و شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است جانمایی این کلینیک‌ها در مناطقی باشد تا خدمات لازم درمانی به همه اقشار جامعه به ویژه قشرهای محروم و آسیب‌پذیر ارائه شود. از سویی دیگر در شهرستان‌های استان که فاقد این کلینیک‌های تخصصی بودند، امکانات لازم در درمانگاه‌های تخصصی قرار گرفت تا خدمات‌رسانی مناسب به مردم این شهرستان‌های نیز ارائه شود و نیازی نباشد مردم برای دسترسی به خدمات درمانی به شهرهای بزرگتر ازجمله مشهد آیند.

مسئول راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تمامی خدمات تخصصی در این کلینیک‌ها وجود دارد تا به مردم ارائه خدمت کنند. درواقع تمامی تخصص‌ها در این کلینیک‌های ویژه وجود دارد. برای نمونه در کلینیک سیدی که شروع به فعالیت کرده حدود ۱۳ تخصص مشغول به فعالیت هستند در کلینیک تخصصی بیمارستان هاشمی‌نژاد نیز حدود ۲۵ نوع تخصص برای ارائه خدمات درمانی به مردم وجود دارد.   

وی با بیان این‌که «تلاش بر این است که سیستم ارجاع را به شکل کامل اتوماسیونی براساس فرایندی تعریف شده انجام شود»، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدامات زیادی در رابطه با نظام ارجاع انجام داده است. در گذشته نظام ارجاع تنها در مراکز بهداشتی فعال بود، اما با اقدامات صورت گرفته افرادی که در مراکز بهداشت ویزیت می‌شوند و نیاز است تا به متخصص مراجعه کنند از همان مراکز بهداشت برایشان نوبت گرفته می‌شود تا مشخص شود به کدام کلینیک و بیمارستان مراجعه کند.

 نکته مهم دیگر این است که نظام ارجاع در شش ماهه دوم سال جاری به صورت کامل در استان انجام خواهد شد و تمامی کلینیک‌های تخصصی استان را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

اجرای فاز نخست نظام ارجاع در استان

انجیدنی هم‌چنین ادامه داد: در گذشته مشکل نوبت‌دهی وجود داشت و همیشه یکی از معضلات افراد در شهرستان‌ها و روستاها، سیستم دریافت نوبت‌ بود، خوش‌بختانه با عملی شدن نظام ارجاع  این مشکل رفع می‌شود. نکته مهم این است که نظام ارجاع فازبندی شده است و تا پایان مهرماه فاز نخست آن اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.